شهریور ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۸:۱۲ Asia/Dushanbe
  • سرقت آثار باستانی سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
    سرقت آثار باستانی سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

نظامیان آمریکا با همکاری شبه نظامیان قسد همچنان آثار باستانی سوریه را سرقت و تخریب می‌کنند.

آمریکا با اشغال مناطق شرق و شمال شرق سوریه بیش از ۲۸ پایگاه نظامی احداث کرده است. شبه نظامیان قسد به ابزار آمریکا در این مناطق تبدیل شده‌اند.

هدف اصلی آمریکا از اشغال بخش‌هایی از سوریه علاوه بر غارت نفت و منابع زیر زمینی سوریه تلاش برای حضور دائمی در بخشی از خاک سوریه است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، نیروهای آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد تحت تدابیر شدید امنیتی در مناطقی در حومه قامشلی اقدام به حفاری، غارت و قاچاق آثار باستانی کرده و آنها به خارج از کشور انتقال دادند.

شرکت کل راه آهن سوریه هم در بیانیه ای اعلام کرد: شبه نظامیان «قسد» به سرقت آثار باستانی، راه آهن و زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات آن همراه با لوکوموتیوها، کامیون‌ها و ماشین آلات در مناطقی از استان‌های دیرالزور و الحسکه که حضور دارند، ادامه می‌دهند.

شرکت راه آهن سوریه در این بیانیه افزود: تخریب سیستماتیک راه‌آهن سوریه که با حمایت و پوشش مستمر آمریکایی‌ها انجام می‌شود، بخشی از طرح‌های نفرت‌انگیز با هدف راهزنی و جنایت و غارت منابع نفت، کشاورزی و آبخیزداری به منظور بخشی از فشارهای اقتصادی بر مردم سوریه و ضربه زدن به توانمندی‌ها و رشد آنها علاوه بر اقدامات قهری و تحریم‌های یکجانبه انجام می‌شود.

کلیدواژه