آبان ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۹ Asia/Dushanbe
  • توپ توقف یا گسترش دامنه جنگ در زمین نتانیاهو و ارتش صهیونیستی
    توپ توقف یا گسترش دامنه جنگ در زمین نتانیاهو و ارتش صهیونیستی

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شده که ارتش رژیم صهیونیستی کما کان به قتل عام مردم غزه ادامه می دهد و در تلاش است شکست های زمینی خود را با کشتار و قتل عام غیرنظامیان جبران کند.

سازمان‌های  وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کردند که 67 درصد از شهدای حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، زنان و کودکان هستند.

این نهادها، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت را شامل می‌شود.

در بیانیه مشترک نهادهای وابسته به سازمان ملل تصریح شده است که  زندگی نوزادان به یک موبند است و اگر سوخت بیمارستان‌ها تمام شود، زندگی حدود ۱۳۰ نوزاد نارس که به مراقبت‌های مخصوص و مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، به خطر خواهد افتاد.

طبق تخ مین این نهادها ۵۰ هزار زن باردار در غزه وجود دارد که بیش از ۱۸۰ نفر از آن‌ها در هر روز زایمان می‌کنند.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به 9هزار و 227 نفر افزایش یافته است که 3826 نفر از آن ها را کودکان و 2405 نفر را زنان تشکیل می دهند. تعداد مجروحان فلسطینی نیز در این بازه زمانی به 23516 نفر ازفایش یافته است.

پس از اینکه رژیم اشغالگر یکماه قبل جنگ  همه جانبه علیه غزه به راه انداخت، هدفش آزادی اسیران خود و نابودی کامل حماس بود، اما تاکنون نه تنها به هیچ  کدام از اهدافش نرسیده بلکه شمار تلفاتش پس از ارسال تانک‌هایش به جنگ غزه بسیار زیاد شده است.

تنها در یک ضد حمله گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ۶ تانک و دو نفربر و یک دستگاه بولدوزر ارتش اسرائیل منهدم شد.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که ارتش اسرائیل متحمل خسارت های سنگینی شده ولی آمار واقعی کشته های خود را اعلام نمی کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین آمار، شمار تلفات خود در نبرد با غزه را ۳۳۹ نفر اعلام کرد. «دانیل هاگاری» گفت: حماس ۲۴۱ اسیر نیز در اختیار دارد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی یکهزار و ۵۳۸ صهیونیست از جمله ۳۸۸ نیروی ارتش کشته و حدود پنج هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

درچنین شرایطی در صورتی که دولت افراطی نتانیاهو کماکان بر ادامه جنگ اصرار و پافشاری کند بر تلفات نظامی ارتش صهیونیستی افزوده خواهد شد بخصوص آن که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توپ ادامه یا توقف جنگ را به زمین امریکا و رژیم صهیونیستی فرستاد.      

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که همه صهیونیست‌ها پای سخنان سید حسن نصرالله نشستند و همین امر یک پیروزی برای او به شمار می‌رود.

دبیرکل حزب الله لبنان جمعه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: احتمال گسترده شدن جنگ از طرف جبهه لبنان و تبدیل این نبرد به یک نبرد گسترده و بزرگ و جود دارد و این یک احتمال واقعی است.

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی ها گفت: شما می توانید تجاوز به غزه را متوقف کنید زیرا این جنگ شماست و کسانی که می خواهند از جنگ منطقه ای جلوگیری کنند باید برای توقف تجاوز به غزه اقدام کنند. { در غیراینصورت} در هر جنگ منطقه ای، مصالح و نظامیان شما قربانی خواهد شد و شما بزرگترین بازنده خواهید بود.

دبیرکل جنبش نجباء عراق با تقدیر از اظهارات سید مقاومت، تصریح کرد که مجاهدان عراقی برای جنگ همزمان علیه اشغالگران اسرائیلی و آمریکایی از توان و آمادگی کافی برخوردارند.

با توجه به اینکه جنبش مقاومت فلسطین و لبنان موافقت خود را برای توقف جنگ و آتش بس اعلام کرده اند مسئولیت ادامه و گسترش دامنه جنگ و پیامدهای آن همانند آغاز جنگ متوجه ارتش صهیونیستی و دولت جنگ طلب نتانیاهواست و به نظر می رسد یکی از نتایج سخنان سیدحسن نصرالله افزایش فشارهای بین المللی علیه  رژیم صهیونیستی در زمینه توقف جنگ و افزایش فشارها بریا استعفای نتانیاهو در داخل فلسطین اشغالی است .  

 

کلیدواژه