دی ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰ Asia/Dushanbe
  • مقاومت لبنان اعلام کرد این حملات در حمایت از ملت فلسطین انجام شد
    مقاومت لبنان اعلام کرد این حملات در حمایت از ملت فلسطین انجام شد

منابع خبری غربی چهارشنبه شب گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکایی در "التنف" At Tanf در جنوب شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هرچند که فرد یا گروهی تاکنون مسؤولیت این حمله پهپادی را برعهده نگرفته، اما در گذشته مقاومت اسلامی عراق مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را برعهده گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا پیشتر نیز هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

در تحولی دیگر؛ مجاهدان حزب الله لبنان روز چهارشنبه بارها مواضع اشغالگران صهیونیست در اراضی اشغالی لبنان و شمال فلسطین اشغالی را مورد حملات راکتی و موشکی قرار دادند.

حزب الله اعلام کرد که نیروهایش محل استقرار نیروهای اشغالگر در اطراف پایگاههای نظامی اشغالگران در زبدین، رویسات العلم و بیاض بلیدا در مزارع اشغالی شبعا و همچنین پایگاه دوفیف در الجلیل علیا را با موشک هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین نیروهای اشغالگر را در پشت پایگاه نظامی اشغالگران در «جل العلام» مورد حمله موشکی قرار داد که موشک مذکور به طور مستقیم به هدف اصابت کرد.

مقاومت لبنان همچنین پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز پادگان "زرعیت" و موضع "جل‌العلام" در مرز لبنان و فلسطین را هدف قرار داده است.

بر اساس این ببانیه، در این حملات مواضع صهیونیست‌ها به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که این حملات در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه انجام شد.

حملات متعدد حزب الله لبنان به مواضع اشغالگران صهیونیست در حالی است که گردان‌های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در عملیات مشترکی با شلیک موشک زمین به هوا یک بالگرد و یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس و شرق غزه هدف قرار دادند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه