بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ Asia/Dushanbe
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ
    هدف قرار گرفتن یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ

منابع خبری پنجشنبه شب از حمله به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش ایرنا؛ یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای وابسته به دولت نجات ملی این کشور، یک کشتی انگلیسی را که عازم فلسطین اشغالی بوده است، هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، یک کشتی تجاری انگلیسی را که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بود با موشک‌های دریایی هدف قرار دادند.

هدف قرار گرفتن یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ در حالی است که سید صادق الشرفی عضو جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب  گفت: نبرد رزمندگان جبهه مقاومت و مردم یمن تا قطع دست غاصبان صهیونیستی در منطقه و ادامه کشتار مردم مظلوم غزه توسط دشمنان با قوت ادامه دارد.

سید صادق الشرفی افزود: رزمندگان دلاور یمن و انصارالله قهرمان با همه قدرت مقابل آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهونیستی تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

وی یاد و خاطر شهدای غزه و فلسطین را گرامی داشت و ادامه داد: تا جنایات بی حد و حصر غاصبان صهیونیستی و آمریکایی‌ها در سطح منطقه علیه مردم بی‌گناه غزه و فلسطین ادامه دارد، انصارالله نیز به رسالت دینی خود در دفاع از مظلومان عمل می‌کند.

این عضو جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: عملیات رزمندگان یمنی و جبهه مقاومت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی متجاوز و غاصب و قطع حمله به غزه ادامه دارد و ملت ما در پشتیبانی از فلسطین به راه خود ادامه می‌دهد.

الشرفی بیان کرد: راه عزت و سعادت امت اسلام در گرو روحیه ایمان، جهاد و مقاومت است و امروز ملت یمن و امت اسلام با الگوگیری از انقلاب اسلامی شاهد شکست استکبار جهانی است و راه ذلت کفار ادامه دارد.

وی یادآور شد: ملت شجاع یمن، جبهه مقاومت و انصارالله با توسل به دین و ارزش‌های الهی و پیروی از انقلاب اسلامی به راه عزت‌بخش خود در دفاع از مردم ستم‌دیده غزه ادامه می‌دهند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کلیدواژه