اسفند ۰۴, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۵ Asia/Dushanbe
  • هدف قرار دادن ناو آمریکایی، کشتی بریتانیایی و مواضع اسرائیل از طرف نیروهای یمنی
    هدف قرار دادن ناو آمریکایی، کشتی بریتانیایی و مواضع اسرائیل از طرف نیروهای یمنی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور یک ناو آمریکایی، یک کشتی بریتانیایی و مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه المسیره، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه ضمن اعلام این خبر افزود:  در عملیات نخست با پهپاد و موشک  مواضع مختلف رژیم صهیونیستی در منطقه «ام الرشراش» در جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرارگرفت.

سریع تصریح کرد ، نیروهای یمنی در عملیات دوم در خلیج عدن یک کشتی بریتانیایی را با چند موشک دریایی مورد حمله قراردادند  که در جریان آن این کشتی ر آتش گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت:  در جریان عملیات سوم نیز ارتش یمن  یک ناو آمریکایی را در دریای سرخ، هدف حمله چند پهپاد قرار داد.

اظهارات سخنگوی ارتش یمن پس از آن روی میدهد که سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا بامداد  پنجشنبه از حادثه دریایی جدید در نزدیکی عدن در شرق باب المندب خبر داد و هم‌زمان رژیم صهیونیستی اعلام کردکه شهر «ام الرشراش» در ایلات در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته است.

همزمان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله موشکی از سمت دریای سرخ به شهر «ام الرشراش» در ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تایید کرد.

آمریکا و بریتانیا بامداد از ۲۱ دی ماه(11ژانویه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

کلیدواژه