اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۲ Asia/Dushanbe
  • حمله مجدد جنگنده های متجاوز آمریکا و بریتانیا به الحدیده یمن
    حمله مجدد جنگنده های متجاوز آمریکا و بریتانیا به الحدیده یمن

جنگنده های متجاوز آمریکا و بریتانیا بار دیگر استان الحدیده، غرب یمن، را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های آمریکا و بریتانیا شامگاه پنج‌شنبه در دو نوبت منطقه "راس عیسی" ، شمال استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

جنگنده‌های متجاوز آمریکا و بریتانیا همچنین در دو نوبت، منطقه "الکویزی"  در شهرستان "الدریهمی" استان الحدیده را هدف قرار دادند.
آمریکا و بریتانیا پس از آنکه ارتش یمن در هفته‌های گذشته و در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد، به یمن حمله کردند.


ارتش یمن متعهد شده‌ است تا زمانی که رژیم نسل کش اسرائیل حملات خود به باریکه غزه را متوقف نکند، حمله به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ را ادامه خواهد داد.
در این حال، ارتش یمن تاکید کرد که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.
رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

کلیدواژه