اسفند ۰۶, ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴ Asia/Dushanbe
  • حمایت شورای امنیت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی

شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت تمامی اعضا بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی و ادامه «مذاکرات معتبر» بین دو طرف تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شورای امنیت در بیانیه ای که حمایت تمامی اعضا را کسب کرده است، درباره اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان در فلسطین ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه شورای امنیت، اعضای شورا حمایت خود از راه حل دو دولتی اعلام و بر برقراری صلح در مرزهای رسمی تاکید کردند.

در این بیانیه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای ساخت خانه های جدید در قدس آمده است که تمام طرفین باید از اقداماتی که مانع رسیدن به صلح پایدار، جامع و عادلانه می شود، خودداری کنند.

"جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر در دیدار با "ریاض المالکی " وزیر خارجه فلسطین در بروکسل بر تشکیل کشور مستقل برای مردم فلسطین تاکید کرده بود.

اعتراض ها به اقدامات رژیم صهیونیستی پس از افشای جزئیات طرح معامله قرن در 28 ژانویه  از سوی"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا به شدت افزایش یافته است.

بر اساس طرح آمریکایی- صهیونیستی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

کلیدواژه