فروردین ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ Asia/Dushanbe
  • جنبش انصارالله: حقوق انسانی یمنی ها قابل چانه زنی نیست
    جنبش انصارالله: حقوق انسانی یمنی ها قابل چانه زنی نیست

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تلاش های ائتلاف متجاوز سعودی برای معامله و چانه زنی بر سر پرونده انسانی در یمن و ارتباط دادن آن با پرونده های نظامی و سیاسی را مردود دانست.

به گزارش ایرنا،«محمد عبدالسلام» رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن سه شنبه شب در توئیتی نوشت، ائتلاف متجاوز سعودی با هیات مذاکره کننده یمنی بر سر  امرار معاش، دارو و آزادی نقل و انتقال و به نام صلح چانه زنی می کنند تا در ظلم و ستم شان به ملت یمن سهیم شوند.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد، ملت یمن حق دارد همچون دیگر ملت ها از حقوق انسانی خود به طور کامل بهره مند شود و حقوق انسانی یمنی ها قابل چانه زنی نیست.

عبدالسلام روز سه شنبه نیز اعلام کرد، اقدام ائتلاف سعودی در جلوگیری از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی، مواد غذایی و پزشکیِ مجاز اعلام شده از سوی سازمان ملل به بندر الحدیده، اقدامی ظالمانه و مغایر قوانین بین المللی و نقض حقوق مشروع مردم یمن است. 

سخنگوی انصارالله این اقدام را دزدی آشکار دریایی و جنایت محض دانست و تاکید کرد، ادامه چنین اقدامی مانع هرگونه مقاصد صلح  آمیز است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

بیشتر بخوانید :

دستاوردهای جنگ یمن در آغاز سال هفتم+ فیلم

کلیدواژه