مرداد ۰۳, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۴ Asia/Dushanbe
  • الکاظمی: عراق به نظامیان آمریکایی نیازی ندارد
    الکاظمی: عراق به نظامیان آمریکایی نیازی ندارد

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد، بغداد به نیروهای نظامی آمریکا برای مبارزه با داعش نیازی ندارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که عازم آمریکا شده است، امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، بدون اینکه چارچوب زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق ارائه کند، گفت چارچوب رسمی برای استقرار مجدد نیروهای آمریکایی به برآیند گفت‌وگوهایش با مقام‌های آمریکایی بستگی دارد.

الکاظمی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال تغییر کاربری حضور آمریکا در عراق گفت، بغداد برای آموزش و جمع‌آوری اطلاعات نظامی از آمریکا درخواست همکاری خواهد کرد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، نیروهای امنیتی و ارتش عراق قابلیت دارند بدون نظامیان ائتلاف تحت رهبری آمریکا از کشور خود دفاع کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، الکاظمی قصد دارد فردا دوشنبه با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مسائل راهبردی گفت‌وگو کند.

بایدن و الکاظمی در نشست روز دوشنبه خود در کاخ سفید درصدد هستند که جدول زمانی را برای تغییر کاربری حضور آمریکا در خاک عراق مشخص کنند.

براساس این گزارش، ایالات متحده و عراق در ماه آوریل توافق کردند که ماموریت آمریکا درعراق منوط  به آموزش و مشاوره و به مفهوم پایان نقش رزمی آمریکا در عراق است اما هیچ جدول زمانی برای تکمیل این گذار ارائه ندادند.

 

کلیدواژه