دی ۱۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۲۹ Asia/Dushanbe
  •  شهادت بیش از ۲ هزار فلسطینی با حملات پهپادی رژیم صهیونیستی

مرکز حقوق بشر میزان فلسطین در گزارشی اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۱۴۶ نفر در نتیجه موشک‌های پهپادهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری "سما" فلسطین؛ مرکز حقوق بشر میزان فلسطین روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۲ هزار و ۱۴۶ نفر در نتیجه موشک‌های پهپادهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که از این افراد، ۳۷۸ نفر کودک و ۸۶ زن را شامل می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: از این تعداد، ۳۴۹ نفر در داخل خانه هایشان خود در نتیجه شلیک موشک به شهادت رسیدند، درحالی که سه هزار و ۳۳۲ واحد مسکونی نیز در نتیجه شلیک موشک آسیب دیده است.

در همین راستا، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی (اوچا) نیز در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که سال ۲۰۲۲ خونین ترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ بوده، بطوری که در این سال ۲۳۰ تن به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شدند.

براساس این گزارش، از مجموع شمار کشته شده‌های فلسطینی، ۱۷۱ تن در کرانه باختری، ۵۳ تن در نوار غزه و ۶ تن دیگر در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به شهادت رسیدند.

در این گزارش همچنین آمده است که در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹ هزار و ۳۳۵ فلسطینی نیز در مقابله با ارتش رژیم اشغالگر یا به هنگام یورش نظامیان صهیونیست به مناطق فلسطینی زخمی شدند.

کلیدواژه