آذر ۰۴, ۱۳۹۹ ۲۱:۴۴ Asia/Dushanbe
  • در دیدار ژنرال‌ها الکساندر لپین و شیرعلی میرزا همکاری نظامی روسیه و تاجیکستان بررسی شد
    در دیدار ژنرال‌ها الکساندر لپین و شیرعلی میرزا همکاری نظامی روسیه و تاجیکستان بررسی شد

فرمانده حوزه نظامی مرکزی روسیه و وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه همکارهای نظامی دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه، در این دیدار ژنرال‌ها الکساندر لپین (генерал-полковник Александр Лапин) و شیرعلی میرزا درباره ضرورت تقویت همکاری‌های نظامی دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر دفاع تاجیکستان از نقش پایگاه نظامی 201 در کشورش که تابع حوزه نظامی مرکزی روسیه می باشد در حفظ ثبات و امنیت در منطقه آسیای مرکزی، کمک به مرزبانان تاجیک در مرز مشترک تاجیکستان و افغانستان و آموزش نظامیان تاجیک تشکر کرد.

فرمانده حوزه نظامی مرکزی روسیه نیز در این دیدار گفت: «طی سه سال اخیر نظامیان روسی مستقر در پایگاه نظامی 201 به همراه ارتش تاجیکستان 12 رزمایش مشترک ضد تروریستی برگزار کردند. آموزش نظامیان تاجیک نیز در سطح بسیار بالایی راه‌اندازی شده است.»

ژنرال لپین افزود: ما می توانیم از تجربه مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه که افسران حوزه نظامی مرکزی روسیه به عنوان مشاورین در این نبردها شرکت کرده اند در روند آموزش نظامیان تاجیک برای مقابله با هر نوع تحرک گروه‌های تروریستی استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که ژنرال الکساندر لپین پس از پایان عملیات ضد گروه تروریستی داعش در سوریه به سمت فرمانده حوزه نظامی مرکزی روسیه تعیین شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه