آذر ۲۴, ۱۴۰۱ ۲۱:۲۰ Asia/Dushanbe
  • تاکید رحمان در دیدار با نخست وزیر پاکستان: دوشنبه و اسلام آباد آماده همکاری در زمینه دسترسی تاجیکستان به بنادر پاکستان
    تاکید رحمان در دیدار با نخست وزیر پاکستان: دوشنبه و اسلام آباد آماده همکاری در زمینه دسترسی تاجیکستان به بنادر پاکستان

رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان گفت: دوشنبه و اسلام آباد آماده گسترش همکاری در زمینه های انرژی و حمل و نقل از جمله دسترسی تاجیکستان به بنادر دریایی کراچی و گوادر در پاکستان هستند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان  در اسلام آباد پس از گفتگو با شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در این موضوع صحبت کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز در جریان فعالیت بندر دریایی گوادر به امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان پیشنهاد کرد؛ که تاجیکستان از امکانات بنادر پاکستان و کریدور اقتصادی چین و پاکستان استفاده کند.

 

  • وی تاکید کرد: بنادر پاکستان کوتاه ترین و ارزان ترین مسیر برای کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان است و فرصت ورود به بازارهای خاورمیانه و فراتر از آن را فراهم می کند.
  • امامعلی رحمان در نشست خبری به خبرنگاران افزود: ما توجه اولیه را به حصول اطمینان از توسعه بیشتر همکاری های تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری، به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل معطوف کردیم.

 

  • رحمان تاکید کرد:در زمینه حمل و نقل، ما بار دیگر بر آمادگی خود برای گسترش همکاری ها از جمله دسترسی تاجیکستان به بنادر دریایی کراچی و گوادر پاکستان تاکید کردیم.

 

طرفین در خصوص ادامه همکاری در اجرای پروژه های انرژی از جمله پروژه کاسا-1000 تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان اطلاع داد که در جریان مذاکرات طرفین ذکر کردند که زمینه های صنایع سبک و مواد غذایی، کشاورزی، تولید مصالح ساختمانی و دارو می تواند از اولویت های همکاری باشد.

کلیدواژه