اسفند ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۵:۵۴ Asia/Dushanbe
  • انتقاد تند معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از ترامپ
    انتقاد تند معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از ترامپ

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا یکی از تندترین انتقادها تا به امروز را علیه رئیس جمهور سابق این کشور در مورد حمله به کنگره آمریکا در سال 2021 را بر زبان راند.

به گزارش ایرنا، مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب گذشته در تندترین انتقادها علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در نشست سالانه باشگاه گریدیرون (the Gridiron Club) یکی از انجمن های روزنامه نگاران در آمریکا گفت، درنهایت تاریخ ترامپ را مسبب و مسئول یورش هواداران سفید پوست آمریکایی اش به کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 خواهد شناخت.

روز چهارشنبه ششم ژانویه 2021، گروهی از هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

ترامپ پیشتر در یک سخنرانی در جمع هوادارانش خواسته بود تا علیه جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی جو بایدن اعتراض کنند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، 6 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

رئیس‌ جمهور سابق آمریکا درجمع هوادارانش بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری به نفع جو بایدن متهم کرده است. 

پیش‌تر کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی شورش 6 ژانویه هفته گذشته در گزارش نهایی خود، ترامپ را به دست داشتن در توطئه‌ای چند بخشی برای لغو نتایج قانونی انتخابات ریاست جمهوری 2020 متهم کرد و از کنگره خواست مانع نامزدی او در انتخابات 2024 شود.

کلیدواژه