مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸ Asia/Dushanbe
  • رهبر دینی ارامنه، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد
    رهبر دینی ارامنه، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

رهبر دینی ارامنه ارمنستان، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را به شدت محکوم کرد.

پنجشنبه ۲۰ ژوئیه، برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد؛ اقدامی هتاکانه که واکنش کشورهای مسلمان را به همراه داشت.
پس از آنکه تبعه سوئدی - عراقی برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک نیز یک روز بعد، نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.
هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک واکنش تند جهان اسلام را به همراه داشت.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «جاثلیق گارگین دوم» رهبر دینی ارامنه ارمنستان روز دوشنبه در دیدار با «مهدی سبحانی» سفیر ایران در آن کشور، با اشاره به سابقه کلیسای ارمنی در محکومیت قاطع اهانت به مقدسات اسلامی و بیانیه‌هایی که کلیسای ارمنی تاکنون در خصوص بی‌احترامی به مقدسات اسلامی منتشر کرده، بار دیگر بر موضع آستان قدس «اچمیادزین» در محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی تأکید کرد.
در این دیدار که اسقف «سبوه سرکیسیان» خلیفه ارامنه تهران و اسقف «وازگن میرزاخانیان» از مقامات کلیسای اچمیادزین نیز حضور داشتند، رهبران دینی ارامنه از توجه و عنایت مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی نسبت به جامعه ارمنی در ایران، قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید :

 

کلیدواژه