دی ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۸ Asia/Dushanbe
  •  برگزاری مراسم یادبود شهید موسوی در نیجریه
    برگزاری مراسم یادبود شهید موسوی در نیجریه

مراسم یادبود شهید «سیدرضی موسوی» مستشار ارشد ایرانی در سوریه با حضور گسترده مردم شهر کانوی نیجریه برگزار شد.

سردار سید رضی موسوی از مستشاران نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت در جریان حمله  روز  دوشنبه (25 دسامبر) رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سردار شهید موسوی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
به همین مناسبت و به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ مراسم یادبود سردار شهید موسوی جمعه‌شب در مسجد شهر کانو نیجریه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم، یاد و خاطره این فرمانده شهید محور مقاومت را گرامی‌ داشتند.

شیخ «سنوسی عبدالقادر» عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه در مراسم یادبود شهید سید رضی موسوی در کانو گفت: "ترور مستشاران ایرانی توسط آمریکا و اسرائیل، محور مقاومت را تضعیف‌ نکرد، بلکه مقاومت از همیشه قوی‌تر شده است."
این عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد: مقاومت فلسطین با عملیات "طوفان‌الاقصی" رژیم تروریستی صهیونیستی را تحقیر کرد و نشان داد مقاومت همچنان قدرتمند است.
عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس، گفت: شهید «سیدرضی موسوی» در تقویت محور مقاومت نقش مهمی داشت.
 

 

سپهبد «سلطان السامعی» افزود: جنایت ترور سردار موسوی در چارچوب هدف قرار دادن رهبرانی است که نقش مهمی در ایجاد و تقویت محور مقاومت داشتند.
عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: با شهادت سردار موسوی، امت اسلامی یار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از دست داد که نقش مهمی در حمایت از آرمان فلسطین و محور مقاومت داشت.
سپهبد سلطان السامعی تاکید کرد: انتقام خون سردار شهید موسوی از رژیم جنایتکار صهیونیستی گرفته خواهد شد؛ رژیمی که این روزها مردم فلسطین را در باریکه‌ غزه قتل‌عام و نابود می‌کند.
عضو ارشد شورای‌عالی سیاسی یمن گفت: رژیم غاصب صهیونیستی، رژیمی جنگ‌طلب است و مردم و سازش‌کاران باید در قبال این رژیم هوشیار باشند.

کلیدواژه