بهمن ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۳:۴۸ Asia/Dushanbe
  • با این دستاورد، ایران در جاه طلبی های فضایی خود گامی رو به جلو برداشته است
    با این دستاورد، ایران در جاه طلبی های فضایی خود گامی رو به جلو برداشته است

پایگاه تحلیل آی اس پی تودی نوشت: ایران از طریق ماهواره ثریا با موفقیت با زمین ارتباط برقرار کرد و افق جدیدی را در اکتشافات فضایی باز کرد.

پایگاه تحلیل آی اس پی تودی در تحلیلی از وضعیت صنعت هوا فضا ایران نوشت: سازمان فضایی ایران اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سیگنال‌های ماهواره ثریا با موفقیت به زمین ارسال شده است که این دستاورد نقطه عطف مهمی برای تلاش‌های اکتشاف فضایی ایران است.

این پایگاه تحلیلی اشاره کرد: چیزی که ثریا را واقعا قابل توجه می کند، دقت موقعیت یابی GPS آن با دقت 20 متر است که یک شاهکار قابل توجه در فناوری ماهواره ای است.

آی اس پی تودی در ادامه این موضوع آورده است: ارتباط موفق ثریا با زمین، فرصت های جدیدی را برای برنامه فضایی ایران باز کرده و راه را برای تحقیقات و اکتشافات بیشتر در زمینه علوم فضایی هموار می‌کند و دانشمندان و محققان را قادر می‌سازد تا درباره جو زمین ، الگوهای آب و هوا و پدیده‌های فضای بیرونی اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

این پایگاه تحلیلی اضافه کرد: با دستیابی به این نقطه عطف، ایران به گروه نخبگان کشورهایی می‌پیوندد که قادر به پرتاب موفق ماهواره و ارتباط مؤثر با این ابزارهای پیشرفته در فضا هستند.

آی اس پی تودی معتقد است: این موفقیت نه تنها توانمندی های علمی ایران را به نمایش می گذارد، بلکه چشم اندازی تازه از سهم بالقوه این کشور در ماموریت های فضایی آینده ارائه می دهد.

این پایگاه تحلیلی افزود: با این دستاورد، ایران در جاه طلبی های فضایی خود گامی رو به جلو برداشته و حس غرور و الهام را در شهروندان خود القا می کند.

آی اس پی تودی در پایان این مطلب نوشت: ارسال موفقیت آمیز سیگنال های ماهواره ثریا بر تعهد ایران به پیشبرد مرزهای علم و فناوری و تعهد این کشور برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در عرصه فضایی جهانی تاکید می کند.

کلیدواژه