اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ Asia/Dushanbe
  • آردرن: ایمیل عامل حمله را ۹ دقیقه قبل از حادثه تروریستی دریافت کردم

نخست وزیر نیوزیلند امروز (یکشنبه) اعلام کرد، دفترش روز جمعه ایمیل عامل حمله تروریستی به دو مسجد کرایست‌چرچ را تنها چند دقیقه قبل از وقوع حادثه تروریستی دریافت کرده بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از شبکه العالم، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند گفت: من یکی از ۳۰ نفری بودم که این ایمیل را ۹ دقیقه قبل از وقوع حمله تروریستی دریافت کرده بودند.

آردرن همچنین گفت: این ایمیل شامل نام هیچ مکان یا جزئیات مشخصی نبود و دو دقیقه پس از دریافت برای بررسی به نیروهای امنیتی ارسال شد.

وی افزود: طبق فهرست غیرنهایی قربانیان که خانواده‌هایشان تهیه کرده‌اند و شامل  44 مرد و 4 زن است،‌ میانگین سن نمازگزاران کشته شده در این حمله تروریستی بین سه تا ۷۷ سال بوده است.

آردرن تاکید کرد: این لیست غیررسمی است و ما در حال تکمیل فهرست دقیق اسامی قربانیان و اعلام آن هستیم.

نخست وزیر نیوزیلند تصریح کرد: عامل حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند محاکمه شده است و به استرالیا تحویل داده نمی‌شود.

نخست وزیر نیوزیلند با تاکید بر ادامه تدابیر امنیتی در اطراف مساجد این کشور گفت: ما در قوانین مالکیت سلاح بازنگری می‌کنیم و این قوانین باید تغییر کنند.

همچنین مایک بوش، رئیس پلیس نیوزیلند روز شنبه از افزایش آمار قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ به 50 تن خبر داده و گفته است که بازپرسان توانستند یک جسد دیگر را در مسجد پیدا کنند.

شهروند استرالیایی به نام برنتون تارانت روز جمعه به طرز فجیعی نمازگزاران را در دومسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند به رگبار بست.
 

کلیدواژه