فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۷:۰۵ Asia/Dushanbe
  • براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج آمریکا از افغانستان با خروج ناتو همراه خواهد بود
    براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج آمریکا از افغانستان با خروج ناتو همراه خواهد بود

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که تصمیم جو بایدن برای خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان با نظر فرماندهان ارشد این کشور هماهنگ نبوده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، فرماندهان ارتش آمریکا ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم جو بایدن برای خروج تمام نیروهای ارتش آمریکا از افغانستان مدعی شدند که این امر می تواند به امنیت افغانستان آسیب بزند.

 "فرانک مَک کنزی" فرمانده نیروهای آمریکایی در غرب آسیا، "آستین میلر" رهبر نیروهای ناتو در افغانستان  و "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده بر خلاف این تصمیم رییس جمهوری همچنان بر حفظ حضور دو هزار و 500 نیروی نظامی آمریکا در افغانستان تاکید می کنند.

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود قرار است از ابتدای ماه مه آغاز شود و تا 11 سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک پایان یابد.

نگرانی بابت امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکا از این کشور در حالی مطرح می شود که  اشرف غنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان اظهار کرد که در دو سال گذشته بیش از  95 درصد عملیات‌ امنیتی در این کشور را  نیروهای افغان انجام داده اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه