آبان ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷ Asia/Dushanbe
  • یکی از عاملان حمله به کنگره آمریکا به سه سال حبس محکوم شد

- یکی از اصلی ترین آشوبگران حادثه حمله حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به ساختمان کنگره این کشور به سه سال حبس محکوم شده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،به نقل ازخبرگزاری رویترز، «جیکوب آنتونی چانسلی» (Jacob Anthony Chansley) یکی از معترضان در حمله به کنگره آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که تصاویرش در شبکه‌های اجتماعی بسیار معروف شده بود، از سوی یک قاضی آمریکایی به سه سال حبس محکوم شده است.

  • براساس این گزارش، «چانسلی» در ماه ژانویه بازداشت شد، او و گروهی از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی حمله کردند.
  • دادستان آمریکایی درباره پرونده او توضیح داد، «چانسلی در زمان حمله به کنگره روی صندلی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقتِ آمریکا نشسته بود و پیامی به دست داشت که می‌گفت عدالت در راه است.»

اکنون قاضی آمریکا برای او ۴۱ ماه حبس در نظر گرفت تا یکی از سنگین‌ترین مجازات‌هایی باشد که دراین زمینه تاکنون اعلام شده است.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ ششم ژانویه به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان مجلس نمایندگان آمریکا حمله کردند.

حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در پی انتشار پیام ها و ویدئوهای تحریک آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در شبکه های مجازی، دست کم 6 کشته و شماری مجروح برجای گذاشت.

 

 

کلیدواژه