حمل 18, 1400 13:39 Asia/Kabul
  • رایزنی‌های « حنیف اتمر» برای حمایت از طرح « اشرف غنی» در نشست استانبول ترکیه
    رایزنی‌های « حنیف اتمر» برای حمایت از طرح « اشرف غنی» در نشست استانبول ترکیه

وزیر امور خارجه افغانستان در آستانه آغاز نشست استانبول ترکیه، دور جدید رایزنی‌ها را با نمایندگان کشورهای پاکستان، آلمان و نیز نمایندگان اتحادیه اروپا و ناتو برای حمایت از طرح صلح رییس جمهوری افغانستان آغاز کرد.

به گزارش رادیو دری «محمد حنیف اتمر» در دیدار «منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل ضمن گفت‌وگو درباره همکاری دو کشور برای موفقیت روند صلح افغانستان تاکید کرد؛ درباره طرح صلح دولت این کشور  اجماع ملی وجود دارد.

در این دیدار، سفیر پاکستان در کابل نیز ثبات سیاسی در افغانستان را زمینه‌ساز اتصال منطقه‌ای و گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست و در مورد حمایت کشورش از روند صلح به وزیر خارجه افغانستان اطمینان داد.

حنیف اتمر در ادامه رایزنی‌های خویش با «آکسل زایدلر» سفیر آلمان در کابل دیدار و درباره طرح دولت افغانستان برای صلح و آمادگی‌ها برای شرکت در نشست استانبول گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین در دیدار«آرنوت پاولز» نماینده  اتحادیه اروپا در کابل نیز درباره گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و طرح صلح دولت  گفت‌وگو کرد.

حنیف اتمر  در عین حال در دیدار «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان درخصوص  طرح صلح دولت، برای نشست استانبول گفتگو کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، طرح سه مرحله‌ای را به‌ عنوان «نقشه راه صلح» این کشور در نشست ماه جاری استانبول ترکیه، پیشنهاد خواهد کرد.

آتش بس دائمی ، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ترسیم چارچوب قانون اساسی، بازگشت آوارگان و طرح توسعه افغانستان طرح سه مرحله ای اشرف غنی است.

پیشتر دولت آمریکا، پیشنهاد تشکیل دولت موقت در افغانستان را با حضور نمایندگان گروه طالبان داده بود که با مخالفت اشرف غنی  روبه‌رو شده است .

 

کلیدواژه