ثور 19, 1400 09:18 Asia/Kabul

آمارهای منتشر شده از سوی بیمارستانهای کابل پایتخت افغانستان نشان می دهد که در حمله به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل ۵۵ نفر کشته و ۱۵۱ تن زخمی شده اند که بیشتر آنان از دانش آموزان هستند.

به گزارش رادیودری، طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان صبح امروز یکشنبه گفت: هنوز هم آمار قربانیان و زخمی های حمله تروریستی دیروز مقابل مکتب سیدالشهداء در غرب کابل حوزه سیزدهم امنیتی درحال تغییر بوده و تا اکنون بیش از ۵۰تن قربانی وبیش ازصدتن زخمی شناسایی شده و آمار در حال تغییر می باشد.

آرین این رویداد را ناشی از موتر بمب دانسته، گفت: هنگام رخصتی دانش آموزان مکتب سیدالشهداء ابتدا یک موتر کرولای سرمه یی منفجر گردیده و سپس دو انفجار دیگر که ماین از قبل تعبیه شده بود، صورت می گیرد. پس از این رویداد طالبان با صدور اعلامیه ای دست داشتن در این رویداد را رد و رویداد را محکوم نمود، اما آرین سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان می گوید طالبان از دو آدرس سخن می گویند، اگر اهداف نظامی مورد حمله قرارگیرد مسولیت می گیرند اما اگر اهداف ملکی نشانه گرفته شود مسولیت نمی گیرند. درحالی که طالبان مسول این رویداد، رویداد دانشگاه کابل، لوگر و سایر رویداد ها می باشد، دست داشتن در رویدادهای قبلی را نیز رد نموده بودند.

رویدادخونین مکتب سیدالشهداء واکنش های تند داخلی و خارجی را در قبال داشت. رییس جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، کاربران اجتماعی، نویسندگان و شعرا این تراژدی را محکوم نموده جنایت علیه بشریت خوانده و این رویداد را محکوم نمود.

همچنین سفارت ایران در کابل، دفتر هیات سازمان ملل متحد در کابل، نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، وزارت امور خارجه پاکستان و رئیس سابق مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند. 

پیش از این لوگر هنگام افطار شاهد موتر بم بود که دست کم صد تن از جوانانی که غرض سپری نمودن امتحان کانکوربه پل علم آمده بودند آماج حمله موتربم قرار گرفته کشته وزخمی شدند.  

گزارش قریشی خبرنگار رادیودری از کابل:

کلیدواژه