ادامه دست به دست شدن ولسوالی ها بین نظامیان دولت افغانستان و طالبان
(last modified 1400-04-04T10:01:07+00:00 )
سرطان 04, 1400 14:31 Asia/Kabul

در حالی که وزارت دفاع افغانستان می گوید؛ سه ولسوالی در شبانه روز اخیر آزاد شده است طالبان هم مدعی سقوط سه ولسوالی دیگر است.

 وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ولسوالی های سید کرم و احمد آباد را در ولایت پکتیا از تصرف طالبان خارج کرده است.
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: ولسوالی اندخوی در ولایت فاریاب را نیز آزاد کرده است ، اما طالبان این ادعا را تایید نمی کند .
نهادهای نظامی و امنیتی افغانستان می گویند : در مجموع هشت ولسوالی تاکنون از تصرف طالبان خارج شده است .
اما همزمان طالبان نیز مدعی سقوط چندین ولسوالی در شبانه روز گذشته هستند مرکز ولسوالی  گذرگاه نور در ولایت بغلان، ولسوالی های قرغان و قرمقول در ولایت فاریاب ولسوالی هایی هستند که طالبان می گویند در شبانه روز اخیر در کنترل خود گرفته اند.
وزارت دفاع در خبر جداگانه ای همچنین گفت: در شبانه روز گذشته یکصد و 29 عضو طالبان کشته و 35 نفر از آنها در مناطق مختلف افغانستان زخمی شده اند.
همزمان با تشدید درگیری ها کابل و 11 ولایت افغانستان وارد سومین روزی شد که برق ندارد.
چند روز قبل به علت درگیری ها در ولسوالی خنجان و انفجار و انهدام خطوط برق وارداتی در سالنگ در هفته های قبل ، برق کابل و 11 ولایت دیگر قطع شده بود.
شرکت دولتی برق افغانستان امروز اعلام کرد: نیروهای فنی این شرکت برای ترمیم خطوط برق وارد ولسوالی خنجان شدند اما به دلیل ادامه جنگ در این ولسوالی و عملیات نظامی در منطقه اجازه کار به کارمندان این شرکت داده نشد.
شرکت برق افغانستان( برشنا) اعلام کرد: نیروهای فنی این شرکت منتظر ساعد شدن اوضاع امنیتی در این ولسوالی هستند.

جزئیات بیشتر از آزادسازی ولسوالی اندخوی فاریاب در گزارش کاظم حیدری:

سقوط سه ولسوالی دیگر افغانستان

کلیدواژه