اسد 18, 1400 17:46 Asia/Kabul
  • نماینده پوتین در امور افغانستان: روسیه انتظار پیشرفت چشمگیر در مذاکرات صلح افغانستان در دوحه را ندارد
    نماینده پوتین در امور افغانستان: روسیه انتظار پیشرفت چشمگیر در مذاکرات صلح افغانستان در دوحه را ندارد

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت، از مذاکرات صلح این کشور در دوحه، پایتخت قطر انتظارات خوبی دارد اما نمی توان درباره پیشرفت چشمگیر در حل مسائل افغانستان تا آغاز پاییز امیدوار بود.

به گزارش رادیو دری ،«ضمیر کابلوف» نماینده روسیه در امور افغانستان روز دوشنبه در گفت و گو با ریانووستی با اشاره به اینکه مذاکرات صلح افغانستان متشکل از روسیه، چین، آمریکا و پاکستان روز چهارشنبه 11 اوت در دوحه برگزار می شود، اظهار کرد که این مذاکرات صرفا یکی از مراحل حل مسائل افغانستان است.  

کابولوف پیشتر طی سخنرانی در اندیشکده روسی "بنیاد گورچاکوف" ضمن حمایت از پیوستن ایران به مذاکرات صلح افغانستان اعلام کرده بود، ایران و پاکستان اساساً مهمترین و با نفوذترین کشورها در حل اوضاع بحرانی افغانستان هستند و ایران می‌ تواند عضو پنجم این گروه شود.

پیشتر سخنگوی سفارت روسیه در هند با اشاره به پیشنهاد مسکو برای حضور ایران و هند در گروهی برای تسهیل مذاکرات صلح افغانستان گفته بود این اقدام می‌ تواند پتانسیل این گروه را بیش از پیش بالا ببرد. 

در هفته های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با افزایش حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

ابراز تأسف روسیه از مخالفت آمریکا با پیوستن ایران به مذاکرات صلح افغانستان

کلیدواژه