امتناع نخست وزیر استرالیا از کمک به افغان های همکار با ارتش این کشور
(last modified 1400-05-26T10:21:34+00:00 )
اسد 26, 1400 14:51 Asia/Kabul
  • امتناع نخست وزیر استرالیا از کمک به افغان های همکار با ارتش این کشور
    امتناع نخست وزیر استرالیا از کمک به افغان های همکار با ارتش این کشور

نخست وزیر استرالیا گفت ، دولتش نمی تواند به همه افغان هایی که با ارتش این کشور همکاری می کردند, برای خروج از افغانستان کمک کند.

به گزارش رادیو دری ،در حالیکه استرالیا برای خارج کردن پرسنل خود از افغانستان در پی تصرف کابل پایتخت به دست طالبان آماده می شود, اسکات موریسون نخست وزیر امروز سه شنبه گفت استرالیا قادر نخواهد بود به همه افغان هایی که با ارتش این کشور همکاری داشتند, کمک کند.

استرالیا روز دوشنبه گفت 250 نیروی نظامی را به کابل اعزام می کند تا شهروندانش و تعداد مشخص نشده ای از افغان ها را که بخاطر همکاری با استرالیا روادید دریافت کرده اند, از کابل تخلیه کنند.

نیروهای آمریکایی روز سه شنبه پروازها برای تخلیه شهروندان و پرسنل آمریکایی را از سر گرفتند. روز دوشنبه تلاش افغان های ناامید که سعی داشتند از افغانستان فرار کنند, به ایجاد آشوب در فرودگاه کابل منجر شد.

استرالیا بخشی از نیروهای بین المللی به رهبری ناتو بود که در سالهای پس از براندازی طالبان در سال 2001 , با این گروه  می جنگید و نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش می داد.بیش از 39 هزار نیروی نظامی استرالیا در افغانستان خدمت کرده اند و 41 سرباز استرالیایی نیز در این کشور کشته شده اند.

اجازه استرالیا به اقامت ۸۰ مترجم افغان در این کشور

کلیدواژه