علمای دینی هرات بر حفظ امید و وحدت در شرایط کنونی تاکید کردند
(last modified 1400-09-06T14:18:46+00:00 )
قوس 06, 1400 18:48 Asia/Kabul

علمای دینی در ولایت هرات با اشاره به نشست‌های اخیر بین مقامات امارت اسلامی و شماری از بزرگان اهل تشیع افغانستان در کابل و هرات می‌گویند که تلاش مشترک برای توسعه و آبادانی افغانستان، سلاحی است که نقشه‌های دشمنان مردم این کشور را خنثی می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رجب‌زاده گفت: برخی‌ در تلاش برای تزریق موج ناامیدی در افغانستان هستند و می‌خواهند فضای اجتماعی زندگی مردم در شرایط فعلی را ناامید جلوه دهند و نگرانی های مردم را از این بابت بیشتر کنند.

رجب‌زاده با بیان اینکه تلاش های دشمنان مردم افغانستان در ماه‌های اخیر افزایش داشته است اضافه کرد: شمار زیادی از شهروندان افغانستان درگیر بحران ناشی از ناامیدی نسبت به آینده هستند.

وی با اشاره به نشست ها و گفتگو های اخیر بین سران حکومتی و شماری از بزرگان اهل تشیع در کابل و هرات افزود: تا زمانی که همدیگر پذیر نباشیم و دست یکدیگر را در شرایط دشوار کنونی نگیریم هرگز اتحاد و همدلی بوجود نمی آید و همین گفتگوهاست که راه حل اساسی مشکلات موجود است.

حجت‌الاسلام رجب‌زاده  به جلسه پنجشنبه گذشته علمای شیعه با مسوولان امارت اسلامی اشاره کرد و گفت: در این نشست، سخنگوی امارت اسلامی هم در بعد سیاسی و در بعد اقتصادی سخنان امیدوار کننده‌ ای را درباره تلاش های اقتصادی حکومت بیان کرده است.

وی تاکید کرد که سخنگوی امارت اسلامی متعهد شده است که حکومت فعلی افغانستان تلاش می‌کند مردم این کشور را بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فکری و مذهبی در بدنه نظام جا دهد و در آبادانی کشور سهیم کند.

این عالم دینی ادامه داد که عملی شدن این موارد از سوی امارت اسلامی می‌تواند افغانستان را از بحران فعلی و حملات فکری دشمنان اسلام و ناامیدی به آینده نجات دهد.

تاکید رئیس شورای علمای شیعه افغانستان بر وحدت شیعه و سنی برای مقابله با دشمنان

شورای علمای شیعه افغانستان از تعامل ایران با طالبان استقبال کرد

کلیدواژه