مشاور سابق امنیت ملی افغانستان: آمریکا زیر پای افغان‌ها را خالی کرد
(last modified 1400-09-29T07:29:31+00:00 )
قوس 29, 1400 11:59 Asia/Kabul
  • مشاور سابق امنیت ملی افغانستان: آمریکا زیر پای افغان‌ها را خالی کرد
    مشاور سابق امنیت ملی افغانستان: آمریکا زیر پای افغان‌ها را خالی کرد

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان، دولت آمریکا را به بد عهدی و خیانت به مردم افغانستان متهم کرد.

به گزارش رادیو دری،حمدالله محب، مشاور امنیت ملی سابق افغانستان در گفتگوبا برنامه "رو در رو با ملت"‌ شبکه خبری سی.بی.اس به اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه دولت و ارتش افغانستان در مقابل طالبان تسلیم شدند، پاسخ داد و گفت: مردم افغانستان خود را برای کشور قربانی کردند و  فکر می‌کنم نادیده انگاشتن این موضوع،  مایه شرمساری باشد.

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان گفت، زمانیکه طالبان دولت  اشرف غنی را سرنگون و کابل را تصرف کرد، هیچ اعتمادی به واشنگتن  وجود نداشت وبزرگترین اشتباه  آمریکا  این بود که بدون توجه به اوضاع  ، از افغانستان خارج شد.

این مقام سابق دولت غنی گزارش‌ها مبنی بر اینکه مقام‌های دولت پول‌هایی را با خود از افغانستان و در زمان ترک کشور خارج کردند، رد کرده و مدعی شد که بسیاری از مقام‌ها حین فرار به ازبکستان حتی زمان برای تعویض لباس‌های خود نداشتند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی پس از بیست سال حضور در افغانستان به بهانه مبارزه  با تروریسم ، با خفت ، سرافکندگی و شکست 31 اوت از افغانستان خارج شدند.

در بیست سال اشغالگری آمریکا، زیرساخت های اقتصادی افغانستان نابود شد و مردم این کشوربا مشکلات فراوان دست و پنجه نرم  می کنند.

حمدالله محب: ناامنی در شمال افغانستان می‌تواند روسیه و آسیای مرکزی را تهدید کند

.

کلیدواژه