طالبان خواستار آزادی «بی‌قید و شرط» دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان شد
(last modified 1401-05-04T08:30:00+00:00 )
اسد 04, 1401 13:00 Asia/Kabul
  • امیرخان متقی از آمریکا خواست دارایی های افغانستان را آزاد کند
    امیرخان متقی از آمریکا خواست دارایی های افغانستان را آزاد کند

سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت طالبان در نشست تاشکند از ایالات متحده امریکا خواست تا تمام دارایی‌های مسدود شده افغانستان را بدون قید و شرط آزاد کند.

به گزارش رادیو دری، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه و رییس هیات افغانستان در نشست تاشکند امروز (سه شنبه) گفت: «از ایالات متحده امریکا می‌خواهیم که تمام دارایی های مسدود شده افغانستان را بدون قید و شرط آزاد و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر افغانستان را لغو کند.»

متقی همچنین گفت که دولت موقت طالبان طی 11 ماه گذشته توانست نهادهای امنیتی را فعال و امنیت را برقرار کند و نیز پس از سال‌ها، اولین بار بودجه ملی در افغانستان تصویب شد.

وی ادامه داد: «ما با اعلام عفو عمومی به سنت زشت چهار دهه انتقام‌جویی پایان دادیم. کارمندان نظام سابق در سطوح مختلف وزارت‌خانه‌ها و ادارات مشغول به کار هستند. کسی را به دلیل اختلافات سیاسی از وظیفه اخراج نکرده‌ایم.»

متقی گفت: «طالبان بیش از 100 هزار جوان را به صفوف ارتش ملی و 180 هزار نفر را به صفوف پلیس ملی جذب کرده است و از طریق کمیسیون تماس دولت موقت طالبان با شخصیت‌های افغان مقیم خارج٬ ده‌ها تن از مقامات نظام سابق به کشور بازگشتند.»

نشست تاشکند با حضور هیات طالبان و نمایندگان 20 کشور و سازمان‌ بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز آغاز شد.

کابلوف: از بازگرداندن پول های "دزدیده شده" افغانستان حمایت می کنیم

اعلام آمادگی آمریکا برای گفت‌وگو با طالبان درباره پول های مسدود شده افغانستان

کلیدواژه