علمای شیعه افغانستان: جهان اسلام در قبال توهین به مقدسات، بی‌تفاوت نمانند
(last modified 1401-11-03T13:00:08+00:00 )
دلو 03, 1401 17:30 Asia/Kabul
  • علمای شیعه افغانستان: جهان اسلام در قبال توهین به مقدسات، بی‌تفاوت نمانند
    علمای شیعه افغانستان: جهان اسلام در قبال توهین به مقدسات، بی‌تفاوت نمانند

شورای علمای شیعه افغانستان، اقدام رهبر حزب راستگرای سوئد را در به آتش کشیدن قرآن کریم محکوم کرده و از مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی خواسته است تا در قبال توهین به مقدسات دینی ‌بی‌تفاوت نمانند.

به  گزارش رادیو دری؛ شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای اظهار کرده است: در ادامه اسلام ستیزی غرب و هتک حرمت مقدسات اسلامی، این بار "راموس پالودن" رهبر حزب راستگرای سوئد با به آتش کشیدن قرآن کریم، احساسات حدود یک‌ونیم میلیارد مسلمان جهان را جریحه‌دار کرده و خبث باطن و دشمنی آشکار خود را به نمایش گذاشت.

در این بیانیه تصریح شده است: تردیدی نیست که این عمل، ریشه در هراس و ترس از گسترش اسلام در غرب دارد و غربی‌ها با ترفندهای گوناگون تلاش می‌کنند چهره اسلام را وارونه نشان دهند تا جلو گسترش آن را سد کنند؛ غافل از اینکه خداوند، حافظ کلام خود است و احدی قادر به خاموش کردن این نور جاویدان نخواهد بود.

 شورای علمای شیعه افغانستان، این عمل شنیع را به شدت محکوم کرده و از وجدان‌های آزاده و انسان‌های شرافتمند به ویژه مسلمانان و سران کشورهای اسلامی خواسته است تا اهانت به مقدسات دینی ‌و اسلامی را از راه‌های معقول و منطقی پاسخ دهند.

افزایش اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

مقامات طالبان بی حرمتی به قرآن کریم را محکوم کردند

کلیدواژه