حوت 24, 1401 16:19 Asia/Kabul
  • دیده‌بان حقوق بشر: امارات بیش از 2 هزار پناهجوی افغان را زندانی کرده است
    دیده‌بان حقوق بشر: امارات بیش از 2 هزار پناهجوی افغان را زندانی کرده است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امارات متحده عربی را متهم کرده که شمار زیادی از پناهجویان افغان را به طور خودسرانه برای مدت بیش از ۱۵ ماه بازداشت کرده است.

به گزارش رادیو دری، دیده بان حقوق بشر با انتقاد از ادامه بی‌سرنوشتی پناهجویان افغان ساکن امارات اعلام کرد: مقامات این کشور بین 2400 تا 2700 افغان را از بیش از 15 ماه پیش در «شهر بشردوستانه امارات» در ابوظبی، بازداشت کرده‌اند.

این سازمان بین المللی با تأکید بر اینکه پناهجویان افغان هیچ راه قانونی برای درخواست پناهندگی و یا امکان اسکان مجدد در دیگر کشورها  ندارند، از امارات خواست تا فوراً به بازداشت خودسرانه اتباع افغانستان پایان داده و دسترسی آنها را به فرآیندهای منصفانه و کارآمد برای تعیین وضعیت فراهم کند.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: بسیاری از افرادی که در شهر بشردوستانه امارات اقامت دارند، از افسردگی و سایر بیماری‌های روانی رنج می‌برند، به مشاور حقوقی دسترسی ندارند و خدمات آموزشی کافی نیز برای فرزندان آنها وجود ندارد.

«جوی شی» پژوهشگر دیده بان حقوق بشر در امارات هم دراین‌باره گفته است: مقامات اماراتی هزاران پناهجوی افغان را برای بیش از 15 ماه در شرایط سخت و فلاکت‌بار و بدون هیچ امیدی به پیشرفت در پرونده‌هایشان زندانی کرده‌اند.

افغان‌های منتقل شده از کابل به امارات، اغلب همکاران نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستانند که منتظر انتقال به کشورهای ثالث به ویژه آمریکا هستند.

ادامه اعتراض پناهجویان افغانستان در ابوظبی: «اینجا مثل زندانی هستیم»

پناهجویان افغان در ابوظبی باز هم تظاهرات کردند

کلیدواژه