حمل 08, 1402 12:25 Asia/Kabul

سال‌های زیادی است که باشندگان ولسوالی چشت در شرق هرات از بی توجهی مسئولان حکومتی به بازسازی و آسفالت نشدن جاده هرات-چشت گلایه مند هستند و می گویند: این بی تفاوتی‌ها هر روز مشکلات مردم را بیشتر می کند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شهروندان ولسوالی چشت می گویند:  طی 4 دهه گذشته به منظور ایجاد یک جاده هموار برای نقل و انتقالات هیچ کاری صورت نگرفته و هرساله بارش برف و باران و عبور مرور موتر‌های حامل سنگ از این جاده باعث تخریب بیش از حد آن شده که دیگر قابل استفاده نیست.

برخی از ساکنان این ولسوالی هرات هم چنان می گویند: به دلیل نبود مراکز درمانی و خدمات صحی در این منطقه، مردم مجبور هستند بیماران شان را به هرات منتقل کنند که به دلیل خرابی راه چندین تن از این بیماران در مسیر این جاده جان باختند و به هرات نرسیدند.

جاده هرات-چشت نه تنها برای مردم در این ولسوالی مهم و حائز اهمیت است بلکه شهروندان ولایت غور نیز بارها از مسئولان حکومتی در سال‌های گذشته و اکنون تقاضا دارند این سرک ساخته شود تا مشکلات ترانسپورتی مردم حل شود.

مردم ولایت غور نیز برای تهیه مایحتاج زندگی شان و هم چنان مداوای بیماران شان مجبور هستند این جاده را با همه مشکلاتی که دارد طی کنند و به هرات بیایند.

قوماندان امنیه ولسوالی چشت ولایت هرات نیز این خواسته شهروندان را بجا دانسته و تأکید کرد: این جاده به دلیل بی توجهی‌های حکومت‌ها و عبور موترهای سنگین بار تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیست.

شمس الحق حقانی از مسئولان وزارت فواید عامه حکومت طالبان خواست تا آسفالت این جاده را که از نیازهای اولیه شهروندان است بزودی آغاز کنند.

با این همه مسئولان اداره فواید عامه در هرات می گویند: یکی از مهم ترین برنامه‌های آنان آسفالت بزرگراه‌های ولایت هرات که مرکز این شهر را به ولسوالی ها وصل می کند.

جاده هرات – چشت 4 ولسوالی اوبه، کرخ، پشتون زرغون و چشت شریف را به مرکز هرات وصل می کند.

 

کلیدواژه