ثور 06, 1402 12:48 Asia/Kabul

مقام های محلی در ولایت هرات می گویند: برای دستکم 500 تن از افرادی که در مراکز ترک اعتیاد درمان شده اند زمینه کار و اشتغال مساعد شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری ،مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه روند درمان بیماران مبتلا به مواد مخدر در هرات به نحو احسن جریان دارد، اظهار داشت: تنها راه  حل اساسی پیشگیری از ابتلای دوباره این افراد به مواد مخدر ایجاد شغل و سرگرمی برای آنان است که زیر نظر کارفرما بتواند دوباره به آغوش جامعه باز گردند.

مولوی حیات الله روحانی مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات تصریح کرد: قراردادی را  امضا کرده است که بر اساس آن دستکم 500 تن از افرادی که مراحل ترک اعتیاد را سپری کرده اند صاحب کار و درآمد می شوند.

این مقام محلی حکومت طالبان هم چنین گفت: این روند برای ایجاد زمینه های کاری برای 5 هزار فردی که قبلا مبتلا به مواد مخدر بوده اند، آغاز شده و حمایت های ملی و بین‌المللی را نیز با خود دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: قرار است در جریان هفته‌های آینده با شمار دیگری از سرمایه گذاران برای استخدام شمار دیگری از این افراد تفاهمنامه‌هایی امضا شود.

در همین حال رئیس شرکت قراردادی معدن نمک ولسوالی غوریان هرات از این اقدام مسئولان محلی قدردانی کرد و گفت: افرادی که مبتلا به مواد مخدر هستند نیاز دارند که به آن ها توجه صورت گیرد و زمینه برای ترک اعتیاد شان فراهم شود.

بصیراحمد که این قرارداد را با مسئولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر امضا کرده، خوشحال است که می تواند قدمی را برای کمک به این افراد بردارد.

وی از سایر سرمایه‌گزاران در هرات خواست در هماهنگی با مسئولان این مدیریت در هر بخشی که فعالیت دارند شماری از بیماران مبتلا به مواد مخدر که صحت یاب شده اند را استخدام نمایند.

این در حالی است که طی 5 ماه گذشته مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات 5 هزار تن از افراد مبتلا به مواد مخدر را شناسایی و از خیابان‌ها و اماکن متروکه جمع‌اوری و به مراکز ترک اعتیاد انتقال دادند.

اقدامی که طی 20 سال گذشته بارها شهروندان هرات از مسئولان محلی خواسته بودند تا اجرایی شود و به وضعیت نابسامان این افراد رسیدگی صورت گیرد، اما کمتر به آن توجه شده بود.

فراهم کردن زمینه کار برای 30 تن در ولایت ننگرهار

کلیدواژه