سرطان 10, 1402 14:31 Asia/Kabul
  • کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش اسلام اقدام به اهانت به مقدسات اسلامی می کنند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش موج گرایش مردم به اسلام اقدام به اهانت به مقدسات اسلامی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی فصیحی غزنوی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به اهانت یک سوئدی عراقی الاصل به قرآن کریم با مجوز دولت سوئد اظهار داشت: هراس سران کشورهای غربی از گسترش موج گرایش به اسلام و انحراف افکار عمومی از مشکلات در داخل این کشورها از توهین به مقدسات اسلامی به عنوان یک راهکار استفاده می کنند.

وی افزود: اهانت به قرآن کریم در میان دشمنان اسلام سابقه طولانی دارد؛ در خود این کتاب آسمانی آمده است که عده زیادی حساسیت عجیبی نسبت به آن داشتند چنانکه گاهی می گفتند چرا قرآن برای ما در قریه های بزرگ نازل شده و برای یک بچه یتیم نازل شده و گاهی می گفتند قرآن فقط داستان های گذشتگان است اما در سال های اخیر هم گاهی در اروپا و گاهی در امریکا به قرآن کریم اهانت می شود و این بار در سوئد پلیس هم با افراد هنجار شکن همراهی کرده که بسیار جای تاسف دارد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی از دلایل این امر آن است که تعداد زیادی از اروپایی ها و امریکایی ها با توجه به مطالعه ای که در مورد اسلام دارند به اسلام گرایش پیدا کرده اند به همین خاطر دولت های آن ها تلاش می کنند که جلو سیل گرایش به این دین مقدس را بگیرند. دلیل دیگر هم این است که دولت های غربی هر از گاهی می خواهند مشکلاتی را در جوامع ایجاد کنند تا خودشان به آسانی حکومت کنند یعنی مثلا خوراکی برای تبلیغات علیه اسلام ایجاد می کنند و از آنجایی که قرآن کریم مورد احترام تمام مسلمانان است به این کتاب مقدس اهانت می کنند تا مسلمانان حساس شوند و مسایلی به وجود آید که آن ها بتوانند بار سنگین اعتراضات را از دوش خود بردارند.

فصیحی غزنوی گفت: اما مسلمان ها بیدارند و با تمام گرفتاری ها و مشکلاتی که آن هم توسط استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی در کشورهای اسلامی ایجاد می شود نسبت به مقدسات و ارزش های دینی خود حساسیت خاصی دارند چنانکه پس از اهانت به قرآن کریم کشورهای اسلامی و مسلمانان در سراسر دنیا نسبت به آن واکنش شدید نشان دادند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی در رابطه با سکوت مجامع جهانی و سازمان ملل متحد در قبال این قبیل اهانت ها به مقدسات اسلامی و طرح مساله آزادی بیان در رابطه با آن هم اظهار کرد: همان هایی که به مقدسات اسلامی اهانت می کنند بیشترین نقش را در ارگان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد دارند و انتظاری هم از آن ها نمی رود که از ارزش های اسلامی و به ویژه قرآن کریم حمایت کنند. آزادی بیان هم این نیست که به مقدسات یک دین اهاهت شود و در قوانین سازمان ملل متحد نیز توهین به ادیان جواز ندارد.

وی اضافه کرد: سران کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی باید در این زمینه مواضع قاطع اتخاذ کنند و مردم مسلمان هم با انسجام و وحدت کامل در برابر این هنجار شکنی ها مقاومت و ایستادگی کنند تا این مسایل دیگر تکرار نشود.

 

کلیدواژه