میزان 12, 1402 17:32 Asia/Kabul
  • سازمان ملل خطاب به پاکستان: هیچ مهاجری نباید به زور از کشوری اخراج شود
    سازمان ملل خطاب به پاکستان: هیچ مهاجری نباید به زور از کشوری اخراج شود

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با طرح جدید دولت پاکستان برای اخراج مهاجران افغان مخالفت و تاکید کرد: خروج مهاجران از یک کشور فقط باید با رضایت آنها صورت گیرد.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان اظهار کرد: هیچ مهاجری نباید با زور و خشونت از کشوری اخراج شود و بازگشت پناهجویان به وطن‌شان باید داوطلبانه و بدون فشار و خشونتی انجام گیرد.

قیصرخان افریدی افزود: بازگشت مهاجران باید متضمن حفظ جان و مال و زندگی‌ آنها باشد.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اسلام آباد با اشاره به برخورد پلیس پاکستان با مهاجران بدون مدارک گفت: شماری از افرادی که از ترس آزار و شکنجه طالبان از افغانستان فرار کرده‌اند، هیچ‌گونه مدرک و سند معتبر قانونی ندارند و افرادی که از حمایت بین‌المللی برخوردارند، نباید در طرح اخراج اجباری پاکستان قرار بگیرند.

افریدی، گزارش‌های دریافتی از اخراج جمعی مهاجران غیرقانونی افغانستانی از پاکستان را نگران کننده خواند و اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آماده است در توسعه سازوکاری برای مدیریت پناهجویان و ثبت افراد نیازمند حمایت بین‌المللی در قلمرو این کشور و پاسخگویی به آسیب‌پذیری‌های خاص آنها از پاکستان حمایت کند.

پاکستان اخیرا برای خروج مهاجران افغان ضرب‌الاجل یک ماهه ای را تعیین کرده است.

دولت پاکستان همچنین تصمیم گرفته است که پس از این، به جز گذرنامه و روادید معتبر، هیچ سندی را برای ورود شهروندان افغانستان به این کشور به‌رسمیت نشناسد.

تصمیم به اخراج صدها هزار مهاجر افغان از پاکستان با نگرانی و واکنش سازمان عفو بین‌الملل نیز روبرو شده است.

مجاهد: اتباع افغان در مشکلات امنیتی پاکستان نقشی ندارند

رسانه‌ها: دولت پاکستان بیش از یک میلیون مهاجر افغان را اخراج می‌کند

حزب پاکستانی از بازداشت و اخراج پناهجویان افغان انتقاد کرد

کلیدواژه