میزان 17, 1402 11:51 Asia/Kabul
  • تاریخ مبارزات جبهه مقاومت از این پس به قبل و بعد از عملیات طوفان الاقصی تقسیم خواهد شد

کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای افغان تاکید کرد: از این پس تاریخ مبارزات جبهه مقاومت به قبل و بعد از عملیات طوفان الاقصی تقسیم خواهد شد.

محمد داود افشار در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به عملیات سنگین موشکی و راکتی مجاهدان فلسطینی در عمق سرزمین های اشغالی صهیونیست نشین در عملیات طوفان الاقصی این عملیات را اتفاقی نادر و بی پیشینه دانست که تعیین کننده سرنوشت آینده ملت فلسطین بود.

وی افزود: اگر تا پیش از این مبارزات جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به قبل و بعد از جنگ 33 روزه لبنان تقسیم می شد از این پس تاریخ مبارزات جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به قبل و بعد از این خروش فلسطینی ها در عملیات طوفان الاقصی تقسیم خواهد شد.

به گفته این کارشناس سیاسی، در این عملیات مجاهدان فلسطینی که تازه آغاز شده رژیم اسرائیل در ابعاد مختلفی ضربه خورد، صدها نفر از صهیونیست ها کشته، زخمی و اسیر شده اند، چندین شهرک صهیونیست نشین تخلیه شده و چندین شهرک هم به تصرف نیروهای حماس درآمده که هر کدام در جای خود به لحاظ امنیتی، نظامی و سیاسی، قابلیت بررسی و واکاوی دارد اما آنچه مردم دنیا، سیاستمداران و نظامیان دنیا را متحیر کرده بحث استتار در عملیات و قدرت مانور در حفظ اسرار و اصل غافلگیری دشمن است.

افشار تصریح کرد: بسیار حیرت انگیز است که گروهی مانند حماس در یک جغرافیای محاصره شده چنین عملیات بزرگ و ترکیبی را تدارک ببیند که بر اساس نظر کارشناسان نیاز به چندین ماه طراحی داشته، چنین عملیاتی در کنار رژیم صهیونیستی انجام می شود که مدعی پیچیده ترین سازمان استخباراتی (اطلاعاتی) دنیا است اما نمی تواند این عملیات را پیش بینی کند.

این فعال رسانه ای افغان بیان داشت: در مقابل جبهه صهیونیسم و غربی ها، در منطقه جبهه مقاومت وجود دارد که بازو و محور اصلی آن ایران اسلامی است و یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و همه آزادیخواهان دنیا به نوعی در آن حضور دارند، دشمن هم طی سال های گذشته همواره در تلاش برای تضعیف این جبهه بوده و اینکه از بعضی سران اسلامی که مواضع مزبزبانه ای داشتند یارگیری و آنان را وادار کند که ارتباطات پشت پرده خود با رژیم اسرائیل را آشکار کرده و این رژیم منحوص را به رسمیت بشناسند.

وی یاد آور شد: فتنه های دیگری هم در منطقه روی دست بود از جمله اینکه می خواستند در آذربایجان تحرکاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازند و یا سعودی ها را ترغیب می کردند که با رژیم صهیونیستی روابط علنی برقرار کنند اما اتفاقی که در فلسطین آغاز شده تمام معادلات منطقه را به هم زده است.

افشار عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعاملات رژیم صهیونیستی را به شرط بندی روی اسب بازنده تشبیه کردند تمام کشورهایی که به نوعی وادار و یا گرفتار اشتباه محاسباتی شده بودند و فکر می کردند که بقای آن ها با تعامل مستقیم با رژیم اسرائیل ارتباط دارد، بعد از این ماجرا تجدید نظر کرده و منطقه وارد فاز جدیدی از تصمیم گیری خواهد شد.

این کارشناس سیاسی گفت: در طول هفتاد سال گذشته اسرائیلی ها در برابر فلسطینی ها دست بالا داشتند اما از چند سال قبل و پس از آنکه فلسطینی ها روحیه خودباوری را پیدا کردند و کودکان فلسطینی که زمانی به تانک های اسرائیلی ها سنگ پرتاب می کردند و جوهره امید و شجاعت در آن ها دمیده شده بود، امروز جوان شده اند و این توانایی را پیدا کرده اند که تمام موانعی را که فولادین تصور می شد از سر راه خود بردارند و کاری خارق العاده را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت به گونه ای شده که قاعده بازی در حال تغییر است و وزنه طرف فلسطینی ها سنگین تر شده، از این پس سران و افسران رژیم صهیونیستی دیگر حرفی برای گفتن ندارند و دوران رجز خوانی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.

 

کلیدواژه