قوس 07, 1402 18:10 Asia/Kabul
  • تاکید سخنرانان در روز دوم نشست هرات بر اجماع منطقه‌ای در حل مسایل افغانستان
    تاکید سخنرانان در روز دوم نشست هرات بر اجماع منطقه‌ای در حل مسایل افغانستان

دومین روز نشست امنیتی هرات امروز در شهر دوشنبه با تاکید سخنرانان بر لزوم اجماع منطقه ای برای کمک به حل مسایل افغانستان و استقرار ثبات در این کشور پایان یافت.

 به گزارش رادیو دری؛ نماینده سازمان ملل در منطقه آسیای مرکزی در دومین روز نشست امنیتی هرات بر نیاز فوری به توافق منطقه‌ای و حمایت جهانی برای مقابله با جرم، تروریسم و فساد تاکید و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به همکاری کشورهای منطقه در مسایل مرزی و یک راهبرد امنیتی جامع نیاز دارد.

 آشیتا میتال همچنین با اشاره به تاثیرات اقتصادی قاچاق مواد مخدر اظهار کرد: افزایش جریان‌های مالی غیرقانونی و گران شدن قیمت مواد افیونی بر بازارهای افغانستان و جهان تاثیر می‌گذارد.

سفیر پیشین افغانستان در روسیه نیز گفت: «چرا وقتی طالبان استانداردها را برآورده نمی‌کنند، با آن‌ها تعامل کنیم؟»

سید طیب جواد با اشاره به اینکه تلاش‌های سیاست‌مداران افغان برای اصلاح اوضاع افغانستان نادیده گرفته شده است، از معیارهای دوگانه آشکار در دیپلماسی جهانی انتقاد کرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی پاکستان(آی‌اس‌آی) هم در نشست امنیتی هرات گفت کشورها باید در ارتباط جداگانه با طالبان رفتار آنها را متعادل کنند.

رئیس سابق آی‌اس‌آی: کشورها رفتار طالبان را متعادل کنند

اسد درانی اضافه کرد: موقعیت پاکستان در چشم‌انداز ژئوپلیتیکی منطقه و در مقابله با تهدیدات گروه‌های افراطی مانند داعش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازدهمین دور نشست امنیتی هرات با حضور چهره‌های مخالف طالبان و نمایندگان برخی کشورها دیروز در شهر دوشنبه آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

یازدهمین نشست امنیتی هرات در دوشنبه آغاز شد

در روز نخست نشست امنیتی هرات چه گذشت؟

کلیدواژه