قوس 20, 1402 10:20 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان: سازمان ملل در پی ادغام طالبان در نظام جهانی است
    شورای مقاومت افغانستان: سازمان ملل در پی ادغام طالبان در نظام جهانی است

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان اعلام کرده است: در حالی که مردم افغانستان بیش از دو سال با نقض فاجعه‌بار حقوق اساسی‌ مواجه هستند، سازمان ملل سیاست ادغام طالبان در مجامع بین‌المللی را ترویج می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در بیانیه ای تصریح کرده است: سازمان ملل با دیکته برخی بازیگران معین، سیاست ادغام طالبان در مجامع بین‌المللی و این توقع را که طالبان تعهدات بین‌المللی افغانستان را اجرا کنند، ترویج می‌کند.

این شورا ادعا کرده است: قتل‌های سیاسی فراقانونی، شکنجه و تصفیه مخالفان، اجرای سیاست آپارتاید(تبعیض) جنسیتی، قومی، مذهبی، زبانی و فرهنگی، اعمال خشونت علیه جامعه، مهندسی اجباری جمعیت کشور و حذف نیمی از جامعه از تحصیل و کار و شرایط ناگوار مسلط بر کشور، عملا جامعه افغانستان را فلج کرده و در معرض نابودی و یا تبدیل شدن به منبعی برای سربازگیری تروریسم قرار داده است.

این گروه سیاسی با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم دو مقام‌ طالبان اظهار کرده است که اقدام‌های تنبیهی محدود بر افراد معین در گروه طالبان حلال مشکلات مردم افغانستان نیست.

وزارت خزانه داری امریکا اخیراً خالد حنفی وزیر امر به معروف و نهی از منکر و فریدالدین محمود رئیس آکادمی علوم طالبان را به دلیل وضع محدودیت‌ها بر زنان افغانستان، تحریم کرده‌است.

شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت

هشدار شورای مقاومت ملی افغانستان درباره تغییر قانون اساسی به دست طالبان

کلیدواژه