جدی 26, 1402 13:52 Asia/Kabul

یک تاجر به ارزش یک میلیون دالر در زمینه کشت گیاه هِنگ در ولایت قندوز سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، ولایت قندوز با داشتن زمین‌های خوب زراعتی و آب و هوای مساعد برای کشت و زراعت، توجه یک تاجر ملی را به خود جلب کرده و این مرد یک میلیون دالر را در قسمت کشت گیاه هنگ یا آنغوزه در ولسوالی علی‌آباد این ولایت سرمایه‌گذاری است.

فواد حضرت زاده تاجر ملی می‌گوید: قرار است روی ۷۰۰ جریب زمین ، گیاه هنگ کشت و  ۴۰۰ الی ۵۰۰ تن از سرمایه گذاری او در این بخش صاحب کار شوند.

هم‌زمان با این مسئولان محلی در ولایت قندوز می‌گویند: از تاجران که در هر بخش آماده سرمایه‌گذاری باشند حمایت می‌کنند.

مولوی عبدالغفور شهیدزی رئیس دفتر والی قندوز می‌گوید:حکومت آماده فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری در این ولایت است و ازهر تاجری که در این خصوص اقدام نماید حمایت می‌کنند.

این مسئول محلی می‌افزاید، هرچه در توان داشته باشند را برای بهبود اقتصاد زندگی مردم به خرج می‌دهند و از سرمایه گذاران نیز می‌خواهند که در بخش های مختلف دیگر نیز اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند.

مولوی امان الله حسن رئیس زراعت قندوز می‌گوید: این ریاست با افرادی که در بخش زراعت آماده سرمایه‌گذاری باشند همکاری جدی می‌کند.

با این همه شماری از کسانی که صاحب کار شده اند ضمن خرسندی از سرمایه‌گذاری این تاجر ملی، از دیگر تاجران نیزمی‌خواهند که با سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف زمینه کار را برای افراد بیکار این ولایت مساعد بسازند.

شِکوه کشاورزان و فروشندگان از ارزان شدن انغوزه

کلیدواژه