دلو 23, 1402 11:42 Asia/Kabul

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: ایران در یک سال گذشته تلاش گسترده ای کرد تا با همکاری دولت سرپرست افغانستان بخشی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه روابط را از پیش رو بردارد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری؛ محمد صدیقی فر در آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات افزود: افغانستان به عنوان یک کشور مسلمان و همسایه که بیشترین اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اقتصادی را با ایران دارد، جایگاه خاص و ویژه ای را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده است.

وی سپس با اشاره به پیشرفتهای ایران در چهار دهه گذشته اضافه کرد: انقلاب اسلامی مردمی ایران تمامی معادلات جهان را بر ضد مستکبران برهم زد و شالوده تفکر، نگاه و خیزش جدیدی را بنا نهاد. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه های بعثت نبی مکرم اسلام، پیوسته در عرصه بین المللی منادی صلح، عدالت، عقلانیت، استقلال، رد تبعیض، تجاوز و مداخله خارجی بوده است.

در این مراسم، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

همه ساله با حضور پر شور قشرهای مختلف مردم و مسوولان محلی مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ولایت هرات برگزار می شود.

سفارت افغانستان در تهران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل

کلیدواژه