جوزا 07, 1403 10:06 Asia/Kabul
  • وزیر داخله پاکستان: حکومت طالبان «نور ولی محسود» را به اسلام آباد تحویل دهد
    وزیر داخله پاکستان: حکومت طالبان «نور ولی محسود» را به اسلام آباد تحویل دهد

وزیر داخله پاکستان از حکومت طالبان خواسته است که برای حفظ روابط دوستانه دو کشور، سران گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستانی به ویژه نور ولی محسود را به دولت اسلام آباد تحویل دهند.

محسن نقوی گفت:  ما از حکومت موقت طالبان می‌خواهیم که سران تحریک طالبان پاکستان از جمله نور ولی محسود رهبر این گروه را بازداشت کنند و به پاکستان تحویل دهند تا روابط دوستانه دو کشور حفظ شود.

وی اظهار کرد: تروریست‌ها از ضعف‌های حکومت موقت افغانستان  سوء استفاده و برای امنیت پاکستان از آن سوی مرز مشکل ایجاد می‌کنند.

وزیر داخله پاکستان با اشاره به حمله تروریستی علیه شهروندان چینی در بشام، این عملیات را  توطئه و  طراحی تحریک طالبان پاکستان خواند و افزود: تروریست‌های درگیر در این رویداد دستگیر شده‌اند و ما شواهد غیرقابل انکاری در این مورد داریم.

هفتم حمل، یک بمب‌گذار انتحاری کاروان مهندسان چینی را در منطقه بشام در خیبر پختونخوا هدف قرار داد که در آن حمله، 6 نفر به شمول 5 مهندس چینی کشته شدند.

این اظهارات وزیر داخله پاکستانی در حالی مطرح می شود که طالبان افغانستان بارها ادعای دولت اسلام آباد را درباره حضور سران تی.تی.پی در خاک افغانستان رد کرده است.

طالبان: ما به تحریک طالبان پاکستان جای نداده‌ایم

واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان

انگشت اتهام پاکستان به سمت افغانستان در حمله به اتباع چینی/ طالبان اتهامات را رد کرد

کلیدواژه