جدی 19, 1395 15:44 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به اعزام نیروهای آمریکایی به هلمند ؛ صدها نیروی ویژه آمریکایی در مرکزی در شهرستان گرمسیر ولایت هلمند مستقر هستند

طالبان در واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرد که واشنگتن مرکز مهمی با نام «کمپ دایر» را در شهرستان گرمسیر این ولایت اداره می‌کند.

به گزارش رادیو دری، روز گذشته یکی از فرماندهان نظامی آمریکا از اعزام 300 تفنگدار این کشور به ولایت هلمند در جنوب افغانستان خبر داد.

سخنگوی طالبان افغان نیز در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اعزام نیروهای اضافی در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در تابستان گذشته حدود 100 نیروی ویژه آمریکایی را برای دفاع از شهر لشکرگاه به مرکز ولایت هلمند فرستاده بود اما بعد از تلفات سنگین به کمپ نظامی باستیون بازگشتند.

در بیانیه گروه طالبان آمده است که حلقات نظامی آمریکا هم‌اکنون یک مرکز مهمی بنام کمپ دایر (Camp Dwyer) را به صورت مخفی در اطراف شهرستان گرمسیر هلمند اداره می‌کنند که صدها نفر از نیروهای ویژه آمریکایی در آن حضور دارند.

طالبان اعلام کرد که حضور چند صد نیروی نظامی نمی‌تواند مانع پیشروی‌های آنها شود.

ژنرال «راجر بی‌ترنر جونیور» فرمانده ماموریت جدید تفنگداران دریایی آمریکا در جنوب افغانستان گفته بود که این نظامیان برای مشاوره و حمایت از سپاه 215 ارتش و فرماندهی 505 پلیس افغان در «لدرنیک» پایگاه سابق تفنگداران آمریکایی در هلمند مستقر خواهند شد.

وی اعلام کرده بود که این یک ماموریت جنگی است و تفنگداران دریایی آمریکا آمادگی لازم برای مواجه با هرگونه تهدیدات امنیتی را خواهند داشت.