پیام مجاهد به مخالفان طالبان: آمریکا تا صد سال دیگر هم نمی‌تواند به افغانستان بازگردد
(last modified 1403-06-27T14:21:45+00:00 )
سنبله 27, 1403 18:51 Asia/Kabul
  • پیام مجاهد به مخالفان طالبان: آمریکا تا صد سال دیگر هم نمی‌تواند به افغانستان بازگردد
    پیام مجاهد به مخالفان طالبان: آمریکا تا صد سال دیگر هم نمی‌تواند به افغانستان بازگردد

سخنگوی حکومت طالبان با بیان اینکه حتی آمریکا هم نمی‌تواند به مخالفان خارج نشین این گروه کمک کند تاکید کرد: آمریکا تا صد سال دیگر هم نمی‌تواند به افغانستان بازگردد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد خطاب به فعالان سیاسی افغانستانی در خارج از این کشور افزود: دیگر ابرقدرتی در جهان وجود ندارد که بتواند علیه افغان‌ها کاری کند، پس به کشور بازگردید و زندگی عادی داشته باشید، زیرا این‌بار حتی آمریکا هم نمی‌تواند به شما کمک کند.

وی در ادامه مدعی شد که طالبان امنیت شما را تامین می‌کند و می‌توانید در کشور خود زندگی خوبی داشته باشید.

سخنگوی طالبان، مخالفان سیاسی این گروه در خارج از افغانستان را افرادی فاسد خواند و تصریح کرد: آنها جهاد افغانستان را بدنام کردند و آرمان‌ شهدا در جهاد شوروی را زیر سئوال بردند و امروز هم در غم جاه طلبی خود هستند.

مجاهد خطاب به شخصیتهای سیاسی سابق افغانستان اظهار کرد: پیام ما این است که هنوز می‌توانید برگردید و درهای عفو باز است؛ اما به عنوان وزیر و مسؤول جایگاهی ندارید.

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی است که عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان به تازگی در نشست مجازی «شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان» در استانبول از رهبران و گروههای مخالف طالبان خواست که حکومت در تبعید تشکیل دهند.

دوستم همچنین از طالبان خواست که با مخالفان خود وارد مذاکره شوند.

همزمان، علی میثم نظری رئیس روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان با مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.

پس از این دیدار،  مجلس نمایندگان آمریکا از روند وین که میزبان مخالفان سیاسی طالبان است، حمایت کرد.

طالبان: مخالفان ما پایگاه مردمی ندارند

دوستم: شورای مقاومت ملی افغانستان حکومت در تبعید تشکیل دهد

کلیدواژه