اسد 30, 1402 16:16 Asia/Kabul

پانزدهمین پاسداشت «ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این مراسم که با حضور  سیدا‌براهیم رئیسی رئیس جمهوری، سردار شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، جمعی از مسوولان و سه هزار نفر از خادمان و دست‌اندرکاران مساجد نمونه ایران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از تقریظ های(پیرانوشت ها) مقام معظم رهبری بر دو کتاب با موضوع شهید والامقام مدافع حرم مصطفی صدرزاده به نام‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» رونمایی شد.‌

کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده در ۶۳۲ صفحه است که توسط انتشارات راه‌یار منتشر شده و «اسم تو مصطفاست» زندگینامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید است که به قلم خانم راضیه تجار نوشته و در انتشارات روایت فتح در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

 در تقریظ رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفاست»چنین آمده است : صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ عشق‌ها و همه‌ محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش. نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.

همچنین رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تقریظی  بر کتاب «سرباز روز نهم» تصریح کرده اند: پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ برجسته بی شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ قوی، فهم درست، روحیه‌ ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه اضافه کرده اند:خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او. 

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب از زندگی یک شهید مدافع حرم

 

کلیدواژه