جوزا 01, 1403 21:00 Asia/Kabul

مسؤول فرهنگی کنسولگری ایران در هرات گفت: سراپای وجود آیت الله رئیسی در دوران حیات بابرکتشان، خدمت‌رسانی و لطف و محبت و کمک به مردم، به ویژه محرومین بود.

مجید خالقی‌نیا رئیس مرکز فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رادیو دری درخصوص شخصیت و جایگاه شهید رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، ضمن تسلیت به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه آزادگان جهان گفت: این روزها ما در ماتم و سوگ از دست دادن عزیزان و بزرگانی هستیم که همیشه ویژگی‌ها و صفات اخلاقی آنها زبان‌زد بوده است.

خالقی‌نیا افزود: سراسر وجود آیت الله رئیسی در دوران حیات بابرکتشان، خدمت رسانی و لطف و محبت و کمک به مردم و به ویژه محرومین بوده است.

وی از ویژگی‌های مطرح آیت الله رئیسی را اخلاص بسیار و مردمی بودن وی برشمرد و گفت: ایشان هیچوقت به خودش توجه نمی کرد و همیشه مردم را در نظر می گرفت. مردمی بودن ایشان همیشه در بطن همه کارهایشان قرار داشت.

رئیس مرکز فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: آیت الله رئیسی چه زمانی که ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتند و چه در منصب ریاست جمهوری، خستگی ناپذیر بودند و پشتکار داشتند.

خالقی‌نیا، دوری از حاشیه و خدمتگزاری به مردم، سفر به مناطق مختلف و دورافتاده‌ترین نقاط ایران و توجه به محرومین را از مهم ترین ویژگی های مدیریتی شهید رئیسی خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با دولت محترم سیزدهم داشتند تعبیر بسیار جالبی به کار بردند و یکی از بهترین ویژگی‌های رییس جمهور شهیدمان را روحیه جهادی ایشان دانستند.

مقام فرهنگی ایران در افغانستان همچنین تأکید کرد آیت الله رئیسی فردی ساده زیست، بااخلاق و صبور، پرکار و اهل عبادت و توسل بود بین مردم محبوبیت بسیار داشت.

قدردانی سرکنسول ایران در جلال آباد از همدردی حکومت طالبان با دولت و ملت ایران

کلیدواژه