نشست‌های سازمان ملل متحد درباه افغانستان نتیجه ای برای کشور نداشته است
(last modified 1403-06-16T13:20:26+00:00 )
سنبله 16, 1403 17:50 Asia/Kabul

رئیس حزب بیداری ملت افغانستان گفت: نشست های سازمان ملل متحد در مورد افغانستان نتیجه خاصی برای بهبود وضعیت این کشور نداشته و نخواهد داشت.

عبدالمقصود حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به اعلام شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه برای بررسی وضعیت زنان افغانستان نشستی را در هجدهم سپتمبر برگزار می کند، اظهار کرد: سازمان ملل متحد صلاحیت اجرایی چندانی ندارد و فقط به برگزاری نشست ها و صدور اعلامیه ها اکتفا می کند و در خصوص فلسطین هم اینگونه بوده است.

وی افزود: در نشست های سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان فقط به مسایلی که به نفع امریکا باشد مشروعیت داده می شود.

به گفته این فعال سیاسی در حال حاضر سازمان ملل متحد نگرانی هایی در مورد مسدود ماندن مدارس دخترانه در افغانستان دارد که بجا است و فرمان اخیر ملاهبت الله رهبر طالبان هم محدودیت های بیشتری برای زنان و مردان در افغانستان ایجاد کرده که در حقیقت مداخله در حریم خصوصی مردم است و مخالفت برخی سران طالبان را هم درپی داشته است. این سخت گیری ها بدبینی ها نسبت به طالبان را بیشتر می کند و سبب می شود که دنیا حکومت طالبان را به رسمیت نشناسد.  

حسن زاده با بیان اینکه بسیاری از اعضای کابینه حکومت طالبان و تمام مردم افغانستان مخالف مسدود ماندن مدارس دخترانه هستند، عنوان کرد: بسته ماندن مدارس دخترانه و فرمان های سختگیرانه طالبان ریشه های خارجی دارد.

این کارشناس سیاسی گفت: دین اسلام طرفدار افراط و تفریط نیست، این دین یک دین سیاسی است و تمام جنبه های زندگی انسانی را دربرمی گیرد، قرآن کریم هم برای نجات بشر نازل شده و دین اسلام مسایل را آنگونه که طالبان سخت گرفته اند سخت نگرفته است.

وی اضافه کرد: سران طالبان باید زیرکانه بیندیشند، سعی کنند مردم افغانستان را از خود نرنجانند و تلاش کنند مردم را راضی نگه دارند.   

کلیدواژه