هشدار ایران به شورای حکام؛ آخرین سنگر چندجانبه گرایی در معرض خطر است
(last modified 1399-03-29T04:20:16+00:00 )
جوزا 29, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • هشدار ایران به شورای حکام؛ آخرین سنگر چندجانبه گرایی در معرض خطر است

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره افزایش تحرکات ضدایرانی آمریکا و متحدانش در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد.

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین بامداد پنجشنبه در توئیتر نوشت:‌ وین، تقریباً آخرین سنگر چندجانبه‌گرایی است که توانسته روح واقعی خود را در چند سال اخیر حفظ کند.

غریب‌آبادی هشدار داد: چنانچه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در این هفته دوراندیشی لازم را نشان ندهد، متأسفانه این نیز به قصه‌ای فراموش شده تبدیل خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در پی مطرح شدن برخی ادعا‌های واهی از سوی سفیر عربستان سعودی در نشست شورای حکام، در گفت‌وگویی یادآور شد: در مورد موضوعات منطقه‌ای و به اصطلاح فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه غرب آسیا، نیازی به داشتن استعداد سیاسی عمیق برای درک آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، نیست.

غریب‌آبادی افزود: این تمسخر آمیز است که سعودی‌ها، ایران را به علت درگیری در منطقه متهم می‌کند، در حالی که دست آن‌ها آغشته به خون مردم سوریه، لیبی، عراق و یمن است.

سفیر و نماینده دائم ایران در بخشی دیگر از توضیحات خود در پی مطرح شدن برخی ادعا‌های واهی از سوی سفیر آمریکا در نشست شورای حکام اظهار کرد: اقدامات قهری یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران و کشور‌های دیگر، نشانگر این است که واشنگتن هیچ احترامی برای هنجار‌ها و اصول حقوق و روابط بین الملل قائل نیست.

همچنین، در پی مطرح شدن برخی ادعا‌های واهی از سوی سفیر رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام، غریب‌آبادی تصریح کرد: سابقه غیرقابل دفاع رژیم صهیونیستی در پایبند نبودن به هنجار‌ها و استاندارد‌های بین المللی در حوزه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، هیچ گزینه‌ای جز پاک کردن دست‌های کثیف خود با سرزنش دیگران برای این رژیم باقی نگذاشته است.

کلیدواژه