عقرب 08, 1399 08:14 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه در پی اهانت ماکرون به پیامبر اسلام (ص)
    پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه در پی اهانت ماکرون به پیامبر اسلام (ص)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه درباره پیامبر اعظم (ص)، پیامی خطاب به جوانان این کشور صادر کردند.

در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه که روز چهارشنبه به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: از رئیس جمهور خود بپرسید، چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این پیام افزودند: سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» اخیراً بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت ماکرون از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

کلیدواژه