عقرب 12, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • مدیر حوزه‌های علمیه ایران خواستار تدوین اصول صلح حداکثری در جهان شد
    مدیر حوزه‌های علمیه ایران خواستار تدوین اصول صلح حداکثری در جهان شد

مدیر حوزه های علمیه ایران ضمن تبیین دوگانگی رفتار غرب در مواجهه با مساله آزادی خواستار تدوین اصول بین المللی برای تامین صلح حداکثری از طریق تعامل و همکاری مشترک نهادهای بین المللی و اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه ایران روز یکشنبه به تحلیل و تبیین مواضع اسلام و علما و مراجع دینی درخصوص هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت و گفت: گروه های مختلف در جهان اسلام این حرکت زشت و ناپسند را محکوم کردند و حوزه، علما و مراجع تقلید نیز  به این حرکت که تحت عنوان آزادی بیان انجام شده است، اعلام موضع کردند.

آیت الله اعرافی افزود: توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) اقدامی است که می تواند جنگ و نزاع و درگیری را در عالم تشدید و صلح را تضعیف کند و ما از موضع صلح و تعامل میان ادیان می گوییم که نباید به شخصیت های آسمانی توهین شود.

 مدیر حوزه های علمیه ایران  با ابراز تاسف از دفاع شخصیت های سیاسی و به اصطلاح برجسته جهان غرب از این گونه توهین ها تاکید کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه باید بداند که در جهان اسلام منفورترین آدم است به دلیل اینکه از توهین به مقدسات اسلامی دفاع کرده است.

آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای غربی ها تصریح کرد: شخصیت هایی که از این حرکت های زشت دفاع می کنند در هولوکاست و مسائل کشور خودشان با کمال تاسف موضع  می گیرند و کسی جرات نمی کند علیه خودشان یا مقدساتشان چیزی بگوید.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" اخیرا باردیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

کلیدواژه