قوس 17, 1399 09:43 Asia/Kabul
  • قالیباف: خون شهید فخری زاده قفل‌های بسته صنعت هسته‌ای ایران را باز کرد
    قالیباف: خون شهید فخری زاده قفل‌های بسته صنعت هسته‌ای ایران را باز کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر یکشنبه در دیدار  خانواده  شهید "محسن فخری زاده" دانشمند هسته ای و دفاعی ایران، شهید فخری زاده را شخصیتی با روحیه و فرهنگ جبهه و جهاد و پرورش یافته در مکتب حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: عموم جامعه بعد از شهادت شهید فخری زاده تا حد مختصری با عظمت شخصیت و کار ایشان آشنا شدند که همه اینها ناشی از گمنامی و تواضع شخصیتی این شهید بزرگوار بود.

به گزارش رادیودری، "محمدباقر قالیباف" در این دیدار با تاکید بر روحیه علمی و عرفانی شهید فخری زاده افزود: روحیه علمی و جهادی دانشمندان در حوزه دفاعی و هسته‌ای همواره ایران را در مسیر توسعه قرار داده که شهید فخری زاده از جمله مصادیق چنین دانشمندانی در کشور بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه افرادی همچون شهید فخری زاده باعث تولید قدرت و عزت در ایران شدند، اظهار داشت: به طور قطع آثار و خدمات شهید فخری زاده به عنوان برگ زرینی در تاریخ علمی و مطالعاتی ایران ماندگار خواهد شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه خون شهید فخری زاده قفل‌های بسته صنعت هسته‌ای را باز کرد، افزود: به طور حتم خون شهیدان سلیمانی و فخری زاده عزت و استقلال ایران را حفظ و تقویت خواهد کرد و باعث تداوم راه انقلاب می‌شود.

دکتر "محسن فخری زاده" دانشمند هسته ای و دفاعی ایران، عصر جمعه 27 نوامبر/7قوس در یک حمله تروریستی در منطقه آبسرد دماوند استان تهران به شهادت رسید.

ترور کور و بزدلانه شهید "محسن فخری زاده" واکنش های بین المللی زیادی را به دنبال داشته است.

تاکنون بسیاری از کشورها از جمله، سوریه، روسیه، سوئیس، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، ترکیه، قطر، کویت، لبنان، اردن و افغانستان  ترور دکتر "محسن فخری زاده" را محکوم کرده اند.

بسیاری از کشورها و رسانه ها دخالت آمریکا و اسرائیل در سازماندهی ترور شهید محسن فخری زاده را حتمی دانسته اند.

کلیدواژه