جدی 30, 1399 14:51 Asia/Kabul
  • ربیعی: دولت جدید آمریکا هیچ راهی جز کنار گذاشتن سیاست فشار حداکثری ندارد
    ربیعی: دولت جدید آمریکا هیچ راهی جز کنار گذاشتن سیاست فشار حداکثری ندارد

سخنگوی دولت ایران گفت: سیاست فشار حداکثری آمریکا ضد ملت ایران شکست خورد و دولت جدید واشنگتن هیچ راهی جز کنار گذاشتن این سیاست ندارد.

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایران‌پرس درباره رویکرد دولت «جو بایدن» در برابر ایران تصریح کرد: بایدن و تیم وی در دوران مبارزات انتخاباتی و نیز بعد از پیروزی در موقعیت‌های مختلف مطالبی در رابطه با بازگشت به برجام بیان کرده‌اند، اما این مواضع تا زمانی که با لغو تحریم‌ها ذیل تعهدات برجامی آمریکا همراه نشود از نظر ما فاقد ارزش است. 

سخنگوی دولت ایران افزود: تا جایی که به ما مربوط می‌شود، سیاست فشار حداکثری بر ایران و توطئه هایی که دولت «دونالد ترامپ» در این سالها دنبال کرده، شکست خورده و هیچ راه عاقلانه‌ای جز کنار گذاشتن این روش پرهزینه برای آمریکا و مخاطره‌آمیز برای صلح و امنیت وجود ندارد. 

ربیعی گفت: وزیر خارجه آمریکا در آخرین روزهای دولت ترامپ در حال تلاش برای سنگ اندازی بر سر راه اصلاح سیاست‌های ورشکسته چهار سال اخیر است اما ما نگران این موضوع نیستیم چون اگر دولت بعدی آمریکا اراده واقعی برای تصحیح این اشتباهات داشته باشد، می تواند از افتادن به این تله‌های کودکانه امتناع کند و کاری را که برای منافع مردم آمریکا و منطقه درست است، انجام بدهد.

سخنگوی دولت ایران اظهار داشت: این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری به مردم ایران به رسوایی بزرگ در تاریخ تبدیل شد، نه تنها برای آن‌هایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه‌ای را به مردم معصوم و بی‌گناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنانی که در رسانه‌های فارسی و غیرفارسی در خارج از کشور که بی‌شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

کلیدواژه