بایدن بدون ارائه راهکار عملی؛ آماده تعامل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم
(last modified 1399-12-02T04:32:57+00:00 )
حوت 02, 1399 09:02 Asia/Kabul
  • بایدن بدون ارائه راهکار عملی؛ آماده تعامل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم
    بایدن بدون ارائه راهکار عملی؛ آماده تعامل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه چالش‌های امنیتی امروز متفاوت است، بدون ارائه راهکار عملی برای بازگشت به برجام، از گروه ۱+۵ سخن گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جو بایدن روز جمعه با حضور مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اعلام اینکه آمریکا آماده تعامل دوباره با گروه۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران است، مدعی شد، ایالات متحده در حال بررسی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه است.

اظهارت ضد و نقیض بایدن در خصوص جبران بدعهدی آمریکا در حالی است که واشنگتن بامداد جمعه با رد ادعای پیشین دونالد ترامپ درباره اعمال تحریم‌های ضدایرانی شورای امنیت، از آمادگی برای شرکت در نشست گروه ۱+۵ و ایران درباره برجام خبر داده بود.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید دارد، با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

بایدن در ادامه اظهاراتش از توقف خروج نیروهای آمریکایی از آلمان و برداشتن سقف تعیین شده دولت گذشته برای تعداد نیروهای آمریکایی در آلمان خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا با این ادعا که «واشنگتن اجازه نمی‌دهد تا داعش تجدید قوا کند»، همچنین گفت: افغانستان هرگز به محل و پایگاه تروریست‌ها تبدیل نخواهد شد.

جو بایدن در این سخنرانی روسیه را به تلاش برای تضعیف نحوه حکمرانی آمریکا متهم کرد و گفت: «روسیه در تلاش است نحوه حکمرانی آمریکا را تضعیف می‌کند. او خواستار همکاری با متحدان اروپایی برای مقابله با اقدامات روسیه شد».

بایدن در پایان بیان این مطلب که از امروز آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس بازگشته است، خواستار همکاری همگانی برای اصلاح سازمان جهانی بهداشت شد.

 

کلیدواژه